×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تاکید بر ضرورت حمایت مجلس برای ارتقای ترانزیت بین الملل

اقتصادتهران: مدیرعامل زیرساخت در جلسه مسوولان وزارت ارتباطات با رئیس و اعضای کمیسیون صنایع مجلس بر ضرورت حمایت مجلس برای ارتقاء ترانزیت بین الملل ایران تاکید کرد و گفت:‌ جذب ظرفیت ترانزیت ارتباطات بین الملل از طریق ایران، هم درآمد ارزی مناسبی دارد و هم موقعیت ژئوپولتیک ایران در منطقه را، تثبیت می کند.

مدیر عامل زیرساخت در جلسه  مسوولان وزارت ارتباطات با رئیس و اعضای کمیسیون صنایع مجلس بر ضرورت حمایت مجلس برای ارتقاء ترانزیت بین الملل ایران تاکید کرد و گفت:‌ جذب ظرفیت ترانزیت ارتباطات بین الملل از طریق ایران، هم درآمد ارزی مناسبی دارد و هم موقعیت ژئوپولتیک ایران در منطقه را، تثبیت می کند.

مهندس محمد جواد آذری جهرمی معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به توسعه و سرمایه گذاری درشبکه زیرساخت، اظهار داشت: در حال حاضر۱۰ میلیون مشترک اینترنت ADSL و بیش از ۳۰ میلیون مشترک اینترنت همراه داریم و همه این سرویس ها برای ارتباط بین استانی خود نیاز به خدمات پهن باندی داشتند که شرکت ارتباطات زیرساخت در اختیار آنها قرار داد.

وی با اشاره به هزینه های بالای سرمایه گذاری در زیرساخت، تصریح کرد: در بخش زیرساخت دولت سرمایه گذاری می کند و به دلیل اینکه منابع داخلی وزارت ارتباطات برای این سرمایه گذاری کافی نبود به واسطه مصوبه مجلس و حمایت ویژه کمیسیون صنایع، این منابع تامین شد.

 امیدواریم تا دهه فجر ظرفیت شبکه بین استانی از ۴ به ۱۰ ترابیت ارتقا یابد

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به افزایش ظرفیت شبکه بین استانی از ۶۲۴ گیگ به ۴ ترابیت، تاکید کرد: شرکت های فعال در این حوزه  دیگر نگران پهنای باند دریافتی نیستند در حالی که در سال ۹۳ هنوز در این بخش سرمایه گذاری انجام نشده بود؛‌ یکی از گلوگاه های شرکت های ارائه دهنده خدمات پهن باند در کشور، شرکت زیرساخت بود.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری، ظرفیت شبکه بین استانی را از ۴ به ۱۰ ترابیت ارتقاء دهیم.

مهندس آذری جهرمی به پروژه فیبرنوری نیز اشاره کرد و با بیان اینکه ۲۳ هزار کیلومتر فیبر نوری در برنامه داشتیم، افزود: از این مقدار ۱۵ هزار کیلومتر اجرا شده و ۸ هزار کیلومتر آن نیز در حال اجراست.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: دستاورد دیگری که در یک سال گذشته داشتیم بعد از توافق برجام توانستیم ظرفیت ترانزیت بین الملل ایران را در منطقه ۵/۶ برابر کنیم  یعنی قبل از این در این حوزه ۱۰۰ گیگا بیت بر ثانیه تبادل داشتیم که به ۵۶۰ گیگابیت برثانیه رسیده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰ درصد واردات و صادرات اینترنت عراق و ۱۰۰ درصد ارتباطات آذربایجان و نخجوان از طریق ایران انجام می شود و همچنین ۳۰ درصد بازار افغانستان را به دست آورده ایم.

باید  به ظرفیت ۳۰ ترابیت ترانزیت در منطقه برسیم

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه باید درچند سال آینده  به ظرفیت ۳۰ ترابیت ترانزیت منطقه برسیم، گفت:  با این کار هم درآمد ارزی مناسبی برای کشور به دست می آید و هم به لحاظ ژئوپولتیک موقعیت ایران در منطقه، تثبیت می شود.

مدیرعامل شرکت زیرساخت با بیان اینکه در حوزه گسترش ترانزیت بین الملل و  رقابت با کشورهای منطقه، چالش های بسیاری داریم، تاکید کرد: در این زمینه نیاز به حمایت مجلس داریم تا بتوانیم درآمد ارزی مربوط به ترانزیت بین الملل را محقق کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به بحث صیانت از فضای مجازی در شبکه های اجتماعی پرداخت و با اشاره به اجرای طرح پالایش هوشمند در شبکه اینستاگرام، گفت: در ابتدای طرح بیش  از ۵ درصد از محتوای عبوری از شبکه زیرساخت مطالب مبتذل و مستهجن بود که با اجرای پالایش هوشمند در سال گذشته ۹۵ میلیون مصداق شناسایی و مسدود شد در حالی در گذشته با تلاش های انجام شده تنها ۱/۲میلیون مصداق شناسایی می شد.

مهندس آذری جهرمی به تولید محتوای داخلی اشاره کرد و  افزود: افزایش سهم تولید محتوای داخلی از ۱۰ درصد در ابتدا این دولت به بیش ار ۴۰ درصد افزایش یافته یعنی ۴۰ درصد محتوای مورد استفاده کاربران اینترنت در ایران در داخل کشورتولید می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches