true
اقتصادتهران: معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست مشترک با نماینده مالک کشتی سانحه دیده «اس ال استار» و نماینده شرکت بیمه «پی اند آی» بر تسریع در پیشبرد روند حقوقی و قانونی در زمینه هایی مانند جمع آوری محموله و پاکسازی آلودگی های احتمالی تاکید کرد.
بیست و هشتم اسفند گذشته کشتی کانتینری اس ال استار با طول ۹۱,۵ متر تحت پرچم کوموروس حین عملیات بارگیری در اسکله ۲۵ بندر شهید رجایی واژگون شد.
این کشتی ۱۴ سرنشین داشت که سه نفر مصدوم شدند.
به گزارش تارنمای سازمان بنادر و دریانوردی، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی که برای ارزیابی و سنجش نحوه عملکرد ناوگان مسافری دریایی ایران در زمینه پشتیبانی از موج دوم سفرهای نوروزی به استان هرمزگان سفر کرده است، شنبه با حضور در بندر شهید رجایی در نشست با نماینده مالک کشتی سانحه دیده اس ال استار و نماینده کلوب پی اند آی که بیمه گر این کشتی به شمار می رود، شرکت کرد.
هادی حق شناس در این نشست درباره وضعیت کشتی و جمع آوری محموله آن، پاکسازی آلودگی های احتمالی و پیگیری وضعیت خدمه این شناور گفت و گو کرد.
حق شناس بر لزوم تسریع در پیشبرد روند حقوقی و قانونی تاکید کرد و گفت: نماینده مالک کشتی و کلوب بیمه ای به انجام امور بر اساس کنوانسیون های بین المللی مکلفند.
وی اضافه کرد: شناورسازی و عملیات سلویج* کشتی سانحه دیده باید در صدر امور قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، نجات کشتی یا سلویج در ادبیات دریایی به ۲ منظور به کار می رود؛ یکی با هدف نجات شناور در حال اضطرار و دیگری برای استخراج لاشه کشتی غرق شده یا به گل نشسته.
عملیات سلویج مجموعه اقداماتی را دربرمی گیرد که به منظور خارج ساختن شناور از شرایط اضطراری و کاهش میزان آسیب های وارد شده بر کشتی حادثه دیده انجام می شود.
این عملیات شامل بازرسی اولیه، جلوگیری از واژگونی بیشتر، یدک کشی، رفع نقص به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر و از آب بیرون کشیدن یک کشتی غرق شده یا به گل نشسته می شود.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=151796
false
true