×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تامین همزمان امنیت و ایمنی غذایی در راس برنامه های سازمان غذا و دارو قرار گرفت

اقتصادتهران: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تامین همزمان امنیت و ایمنی غذایی در راس برنامه های سازمان غذا و دارو قرار گرفته و این مهم از طریق تسهیل صدور مجوزهای بهداشتی برای فرآورده های تولید داخل و اقلام وارداتی و تشدید نظارت و پایش مداوم واحدهای فرآوری و فرآورده های عرضه شده به بازار عملیاتی شده است.

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، غلام رضا اصغری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ‘سیاست های کلی سلامت’، افزود: تامین امنیت غذایی و بهره مندی عادلانه آحاد مردم از سبد غذایی سالم، مطلوب و کافی، یکی از اهداف اصلی سلامت در جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: اهمیت تغذیه سالم از آنجا روشن می شود که طبق مستندات حدود ۸۰ درصد مرگ و میر در کشور ناشی از بیماری های غیرواگیر است که تغذیه ناسالم یکی از دلایل آن به شمار می رود.

وی تاکید کرد: نوع تغذیه و شیوه زندگی، تاثیر بسزایی در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر دارند؛ در سند ملی کنترل بیماری های غیرواگیر نیز به اصلاح الگوی مصرف و کاهش فاکتورهای خطرزا در مواد غذایی با جزئیات پرداخته شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو در بخش دیگر سخنانش به اقدامات محقق شده سازمان غذا و دارو در حفظ سلامت و کیفیت فرآورده های غذایی و آشامیدنی و حمایت از تولیدکنندگان نیز پرداخت و از کاهش محتوای نمک، شکر و اسیدهای چرب ترانس در فراورده های غذایی مختلف و استمرار تدریجی روند کاهشی با در نظر گرفتن ذائقه مصرف کنندگان به عنوان یکی از مهمترین اقدامات در این بخش نام برد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: این سازمان، اقدامات کنترلی در برنج های وارداتی که شامل الزام تخصیص کد رهگیری با هدف تسهیل ردیابی محموله های وارداتی در کشور مبدا بوده است را نیز انجام داده و همچنین اقدامات سختگیرانه در حد مجاز فلزات سنگین آرسنیک و سرب را لحاظ کرده است.

اصغری درباره موضوع منع استفاده از چربی های گیاهی در فراورده های لبنی افزود: در پی محدودیت واردات روغن پالم به کشور و افزایش تعرفه واردات آن پایش مستمر در پروفایل اسیدهای چرب فرآورده های لبنی آغاز و همچنان در دست اجرا است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches