×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تاسیس ۱۰شرکت هواپیمایی جدید

اقتصادتهران: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به زیان دهی شرکت های هواپیمایی گفت: تا شش ماه آینده ۱۰ شرکت هواپیمایی جدید به مجموع ایرلاین های کشور افزوده می‌شود.

علی عابدزاده در گفت وگو با مهر درباره اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری در زمینه کاهش تأخیرهای پروازی اظهار کرد: یکی از مسائلی که سازمان در طول دو سال اخیر پیگیری کرده، طراحی برنامه هایی برای حل ریشه ای مشکلات است تا بتواند در کلیه ابعاد، صنعت حمل و نقل هوایی را تحت تأثیر قرار دهد. متأسفانه به دلیل نداشتن زیرساخت اقتصادی صحیح در صنعت هوانوردی کشور، با چالش های بزرگی در همه بخش های این صنعت اعم از خدمات مسافری، بهره وری ناوگان، مباحث فنی، بخش های بازرگانی ایرلاین ها و … روبه رو بودیم و همه این بخش ها دچار بحران بودند. به حدی که شرکت های هواپیمایی نمی توانستند بر اساس اصول بازرگانی به فعالیت های خود ادامه دهند که این موضوع روند عادی کاری آنها را تحت تأثیر قرار داده بود علی الخصوص شاهد تأخیرهای متعدد در پروازها بودیم.

تلاش داریم به مردم حق انتخاب بدهیم

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: کار بنیادینی که این سازمان در حال انجام آن است، دستیابی به رضایت مشتری و مسافران است که نتیجه دادن آن زمان بر است. این رضایت مندی مسافران همه ابعاد اعم از نرخ بلیت ها، خدمات دهی به مسافران، ارائه خدمات پروازی، تأخیر در پروازها، دسترسی ساده به خرید بلیت و … را شامل می شود. تنها راه دستیابی به رضایت مشتری نیز ایجاد رقابت میان خطوط هوایی است تا شرکت های هواپیمایی در سایه این رقابت بر سر جذب مشتری از تأخیرها جلوگیری کنند؛ حال حصول به نتیجه از طریق نوسازی ناوگان باشد یا از طریق اصلاح ساختار اداری و تشکیلاتی این شرکت ها و یا هر اقدام دیگری که در ایجاد رضایت مندی میان مسافران اثرگذار باشد، باید مردم ومسافران بتوانند حق انتخاب میان ایرلاین ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه در زمینه ایجاد برخی تحولات اساسی در ایرلاین ها توانسته ایم توفیقاتی داشته باشیم، افزود: از جمله این اتفاقات خوب، دسترسی ساده مردم به تهیه بلیت هواپیماست قبلا بلیت ها در خطوط هوایی بلوکه می شد اما امروزه موظفند بلیت ها را به راحتی در اختیار مردم قرار دهند. همچنین از دیگر نتایج مثبت ایجاد رقابت میان ایرلاین ها، ارائه بلیت های ارزان از سوی شرکت های هواپیمایی در ایام کم مشتری و کم مسافر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اصلاح ساختار اداری شرکت های هواپیمایی نیز گفت: متأسفانه بسیاری از فرآیندهای اداری، آموزشی و عملیاتی ایرلاین ها، الگوهای قدیمی و سنتی هستند که باید به مدل های جدید تغییر یابد و این نوسازی الگوی اداری در حال انجام است.

گزارش تاخیرهای پروازی ماهانه منتشر می شود

وی با اشاره به تلاش سازمان هواپیمایی کشوری برای شفاف سازی در زمینه وجود تأخیرات پروازی شرکت های هواپیمایی، در پاسخ به این پرسش که چرا سازمان هواپیمایی ۷ ماه از ارائه جدول تأخیرات پروازی خودداری کرد؟ اظهار داشت: هیچ فرد یا نهادی به ما دستور نداده یا فشار نیاورده بود که جداول تأخیرات پروازی شرکت های هواپیمایی منتشر نشود؛ بلکه نحوه گزارش گیری و تهیه جداول تأخیرات ایراد داشت که سازمان هواپیمایی آن را اصلاح کرد و از ماه گذشته در سایت سازمان قرار گرفت؛ از این پس نیز آمار مربوطه هر ماه اعلام می شود و مردم بر اساس آن می توانند حق انتخاب ایرلاین مورد نظر خود که دارای کمترین تأخیرات باشد را داشته باشند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches