true
اقتصادتهران: نهمین دوره روابط عمومیهای صنعت بیمه با اتفاقی عجیب همراه بود که شاید خوشبین ترین فرد به بیمه ایران هم تصورش را نمی کرد و آن انتخاب روابط عمومی این شرکت بیمه ای به عنوان روابط عمومی برتر در بخش ارتباط با رسانه بود.
به گزارش اقتصادتهران، ماریو بالوتلی بازیکن اسبق لیگ جزیره سوال جالبی را زیر پیراهن ورزشی خود مطرح کرده بود او بعد از هر بار گلزنی با بالا بردن پیراهن ورزشی هواداران تیم منچسترسیتی را با این سوال روبرو می کرد why always me “چرا همیشه من؟”
نسخه وطنی این سوال را باید در سریال لیسانسهها جست جو کرد جایی که حبیب مدام می پرسید “ببخشید چرا من؟”
برخی اتفاقات صنعت بیمه در چند وقت گذشته نه تنها که حرفه ای نبود بلکه مبتدی هم نبود و تنها به عدهای حس شایستگی کاذبی را منتقل کرد در حالی که شایستگان واقعی آن عناوین و القاب افراد دیگری بودند که یا به اندازه برخی ها برش نداشتند و یا اینکه می دانستند چه خبر است و سکوت کردند.
سورپرایز بیمه مرکزی یا رانت بیمه ایران؟
بعد از اتمام نهمین جشنواره روابط عمومیهای صنعت بیمه برخی روابط عمومیها عناوین برتر عجیبی را کسب کردند که جای واکاوی چند باره دارد و اگر متعهدانه تر قلم فرسایی کنیم باید گفت جای نگرانی و تاسف توأمان دارد.
عجیب ترین عنوان برتر به روابط عمومی بیمه ایران تعلق گرفت و روابط عمومی بیمه ایران عنوان برتر روابط عمومی در بخش ارتباط با رسانه شد.
با رسانههای اثر گذار و قدیمی صنعت بیمه تماس گرفتیم و از آنها پرسیدیم آخرین باری که در یک نشست دوستانه، خبری و یا کاری در بیمه ایران حاضر شدن کی بود؟هرچند که پاسخ ها کاملاً قابل پیشبینی بود اما جهت تنویر افکار عمومی پاسخ این رسانهها را عیناً نقل می کنیم “در چند سال گذشته هیچ وقت” سوال را اختصاصی تر طرح کردیم و پرسیدیم از زمان روی کار آمدن تیم جدید روابط عمومی بیمه ایران آیا چنین امکانی فراهم شده که جواب باز هم منفی بود.
چند سؤال که نیازمند پاسخ روشن است
از آن گذشته به ادعای برخی فعالان صنعت بیمه، برخی از روابط عمومیهای این صنعت هنوز یکبار هم روابط عمومی جدید بیمه ایران را در جلسات سندیکا و سایر جلسات مرتبط یک بار هم از نزدیک ندیدهاند. در این باره چند سوال از بیمه مرکزی باید پرسید اول اینکه آیا در چنین گزینشی که ارتباط مستقیم با رسانهها دارد نباید نظر آنها دخیل باشد؟
دوم اینکه سوابق کاری داوود سیاح در حوزه روابط عمومی و ارتباط با رسانه کجاست؟ و سوال آخر اینکه روابط عمومی بیمه ایران چه طرف، ایده و تعاملی با رسانهها داشت که این عنوان به حضرت جنابشان تعلق گرفت؟
به بذر خود آفت نزنید…
انتخاب روابط عمومیهای برتر صنعت بیمه بدعت جالب و قشنگی بود که توانایی خلق ایدههای جدید را برای روابط عمومیهای این صنعت افزایش میداد اما آیا چنین رویهای به سخره گرفتن این کار نیست ؟ مدیر روابط عمومی یک شرکت که از حداکثر ظرفیت برای تعامل موثر بر رسانهها با ایدههای جدید استفاده میکند وقتی با این بی اخلاقی و گزینش روبرو می شود روحیه و انگیزهای برای نقش آفرینی خواهد داشت؟
بهتر بود که وقتی داوود سیاح برای گرفتن این عنوان به روی سن رفت پشت تریبون قرار میگرفت و به رسم حبیب سریال لیسانسهها میپرسید “ببخشید چرا من؟”
منبع: رصد روز
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=263354
false
true