×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
بیمه دانا جلوتر از پیش‌بینی ها حرکت کرده است

بیمه دانا با کسب سود عملیاتی بالغ بر۶میلیارد ریال جلوتر از پیش بینی ها حرکت کرده است.

به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، این شرکت که در نظر داشت در سال مالی جاری مبلغ یک میلیارد و ۲۸۲ میلیون ریال از فعالیت های بیمه ای سود کسب کند، بررسی های مالی نشان داد که در نیمه اول سال بیش از ۶ میلیارد و ۸۹۲میلیون ریال سود عملیاتی به دست آورده است.

این بررسی ها نشان داد که پیش بینی بیمه دانا در بخش سایردرآمدها و هزینه های غیربیمه ای مبلغ ۸۳ میلیارد ریال بوده است و شرکت توانسته در نیمه اول سال مبلغ ۳۵ میلیارد و ۶۰۵میلیون ریال در این بخش کسب سود کند. لازم به اشاره است که بیمه دانا مبلغ ۳۵ریال سودغیر عملیاتی به هر سهم اختصاص داده است.

به گفته کارشناسان این شرکت با توجه به اینکه توانسته در ۶ماهه اول سال از فعالیت های بیمه ای به سود قابل توجهی دست یافته و چند برابر پیش بینی ها حرکت کند، می توانست پیش بینی ها را نیز تعدیل کند. اما رئیس ناشران بورسی نظر دیگری دارد. دستیابی این شرکت به سود عملیاتی بیش از ۶میلیارد ریال در نیمه نخست سال، شائبه ارائه تعدیل از سوی شرکت را ایجاد کرد نکته ای که محمدرضا معتمد رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی به آن پاسخ گفت.

بیمه دانا پیش بینی کرده بود که مبلغ ۸۴میلیارد و ۲۸۲ میلیون ریال در سال مالی جاری سود خالص داشته باشد که از این میزان مبلغ ۸۳ میلیارد ریال سود غیرعملیاتی و ناشی از فعالیت های غیربیمه ای درنظر گرفته شده بود، در نیمه سال، توانست مبلغ ۴۲ میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریال سود خالص محقق کند که از این میزان میلغ ۳۵میلیارد و ۶۰۵میلیون ریال ناشی از سایردرآمدها و هزینه های غیربیمه ای گزارش شده است.

این شرکت یک هزار و ۲۰میلیارد و ۳۷۳ میلیون ریالی، در بهار و تابستان، مبلغ ۷هزار و ۲۴۹میلیارد و ۸۰ میلیون ریال، حق بیمه صادر کرد و به پیش بینی ها دست یافت. همچنین بیمه دانا در این مدت ۳هزار و ۷۴۰ میلیارد و ۲۲۶ میلیون ریال، به پرداخت خسارت اختصاص داد.

لازم به اشاره است که بیژن صادق مدیرعامل این شرکت به شایعات بازار پاسخ گفت و اعلام کرد پیرو شایعاتی که در بازار در خصوص واگذاری زمین های شرکت بیمه دانا در تصرف نیروهای مسلح قرار دارد، هنوز هیچگونه جلسه و توافقی در این خصوص برگزار نشده و در این مورد نیز هیچگونه تعدیلی در صورت های مالی اخیر این شرکت اتفاق نیفتاده است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches