اقتصاد تهران
شماره خبر : 307432
تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۵/۱۵
اقتصاد تهران

بیمه تعاون افزایش سود خالص و بهبود توانگری را هدف گرفته است

بیمه تعاون از آغاز دور جدید مدیریتی خود با شعار پاسخگویی به نیاز واقعی موجود در بازار بیمه کشور توانسته اعتماد بسیاری از بیمه‌گزاران را مجدد به سوی خود و محصولات شرکت جلب کند.

به گزارش اقتصادتهران، این شرکت در حالی وارد سیزدهمین سال فعالیت خود شده است که در برخی شاخص‌های کلیدی نظیر توسعه شبکه نمایندگان و نیز تقویت زیرساخت‌های دیجیتال گام‌های اساسی برداشته و از سوی دیگر می‌کوشد تا با تعریف دقیق‌تری از برنامه‌ها و سیاست‌های خود حضور قوی‌تر و اثرگذارتری در بازار صنعت بیمه کشور داشته باشد.

این موارد در حالی بیان می‌شود که شرکت بیمه تعاون در سه‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۴ موفق شد نسبت خسارت خود را به ۳۲.۳۵ درصد برساند؛ عددی قابل توجه که تنها حدود ۱۱ درصد پایین‌تر از میانگین صنعت بیمه کشور (۴۳.۵۶٪) است.

اعدادی که در 3 ماه نخست امسال از فعالیت شرکت بیمه تعاون به دست آمده حکایت از وارد شدن این شرکت به فصل جدیدی از تعاملات از طریق توانایی کنترل خسارت و نیز اضافه شدن مشتریان جدیدی است که به واسطه عملکرد مطلوب بیمه تعاون، به این شرکت جذب شده‌اند.

به بیان دیگر، شاید بتوان گفت که با توجه به آن که به نوعی توجه به مقوله خرده‌فروشی در این شرکت در دستور کار قرار گرفته است که شاید این مقوله را بتوان سرآغاز نوینی از بهبود تمامی شاخص‌ها در این شرکت قلمداد کرد.

بدون شک، شبکه فروش نقش عمده‌ای در تحقق آرمان‌های فروش و افزایش سودآوری یک شرکت بیمه ایفا کرده و می‌تواند به عنوان یک اهرم پیشرو در عینیت بخشیدن به اهداف هر شرکت به خوبی عمل نماید که به نظر می‌رسد با تغییر راهبردها به سمت تقویت خرده‌فروشی در بیمه تعاون شاهد افزایش سهم نمایندگان از کل صدور حق بیمه در ماه‌های آینده باشیم.

به عبارت دیگر در صورتی که توسعه خرده‌فروشی به عنوان استراتژی اصلی مورد توجه شبکه فروش این شرکت قرار بگیرد و حمایت همه‌جانبه از نمایندگان تداوم یابد، این رویکرد می‌تواند برای بیمه تعاون راهگشا باشد و تا پایان سال خبرهای خوش‌تری از موفقیت‌های این شرکت بیمه‌ای خواهیم شنید.

این موارد در حالی است که توسعه زیرساخت‌های دیجیتال در کنار افزایش سرمایه و توانگری مالی بیمه تعاون که از اهداف مهم و مورد نظر برای رسیدن به رشدی پایدار به شمار می‌رود برای چشم انداز آتی این شرکت در نظر گرفته شده است که این مهم خود به تنهایی نویدبخش روزهای خوش برای بیمه تعاون است.

به هر روی به نظر می‌رسد با توجه به سیاست‌های این شرکت در سال جاری، افزایش سود خالص و بهبود توانگری مالی، دو دستاورد مهم بیمه تعاون باشد که در نهایت به خرسندی سهامداران و رضایت آنان از عملکرد تیم اجرایی منجر شود.

بازار پر رقابت صنعت بیمه کشور در حال حاضر تنها زمانی می‌تواند یک شرکت را به سرمنزل مقصود برساند که آن شرکت برای نیل به اهداف از پیش تعیین شده خود استراتژی‌های خاصی تبیین و تعریف کرده است.

به هر صورت به نظر می‌رسد این شرکت با ترسیم افق‌های روشن بتواند به تمامی اهداف از پیش تعیین شده خود دست یابد.