×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بیش از ۹۳ میلیون تن کالا در بنادر ایران تخلیه و یا بارگیری شد

اقتصادتهران: هشت ماهه منتهی به آبان امسال از مجموع بنادر ایران ۹۳ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۹۷۷ تن کالای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۶٫۶ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آمار تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی از بنادر ایران در این مدت ۶۱ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۴۷۷ تن بود که از این مقدار ۲۶ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۲۷۴ تن سهم تخلیه و ۳۵ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۲۰۴ تن سهم بارگیری کالاهای غیرنفتی است.

سهم واردات کالای غیرنفتی در مدت یاد شده ۲۰ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۱۷۹ تن و سهم صادرات این نوع کالا ۳۱ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۲۲۸ تن بود، سهم ترانزیت این نوع کالاها در هشت ماهه امسال دو میلیون و ۹۷۷ هزار و ۳۸ تن بوده است.

** تخلیه و بارگیری کالای نفتی

تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در این مدت۳۱ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۵۰۰ تن بود که سهم تخلیه این نوع کالا ۱۳ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۶۶۱ تن و سهم بارگیری نیز ۱۸ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۸۳۹ تن است.

واردات کالاهای نفتی در هشت ماهه امسال دو میلیون و ۲۴۹ هزار و ۴۰۳ تن بود، صادرات این نوع کالا هم ۱۶ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۳۸۷ تن بوده که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۴ از ۸۵٫۳ درصد افزایش نشان می دهد ، ضمن اینکه در این مدت ترانزیت این نوع کالا هم یک میلیون و ۷۴ هزار و ۳۶۵ تن بوده است.

**تخلیه و بارگیری کالای نفتی وغیرنفتی در آبان ماه

آبان ماه ۹۵ از تمامی بنادر ایران ۱۰ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۹۰۲ تن کالا تخلیه و بارگیری شده که آمار تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی هشت میلیون و ۳۱ هزار و ۲۴۸ تن بوده، سهم تخلیه کالاهای غیرنفتی سه میلیون و ۳۴۱ هزار و ۴۹۲ تن و سهم بارگیری هم چهار میلیون و ۶۸۲ هزار و ۳۳۰ میلیون تن بوده است.

همچنین سهم واردات و صادرات کالاهای غیرنفتی در آبان امسال به ترتیب دو میلیون و ۶۸۹ هزار و ۳۳۰ تن و چهار میلیون و ۱۷۲ هزار و ۳۵۷ تن گزارش شده و آمار ترانزیت این نوع کالاها نیز در مهرماه ماه امسال از بنادر ایران حدود ۳۲۸ هزار و ۱۷۴ تن بوده است.

هشتمین ماه امسال از بنادر کشور ۷۸۸ هزار و ۷۷ تن کالاهای نفتی تخلیه و یک میلیون و ۷۵۷ هزار و ۵۷۷ تن کالا بارگیری شد که سهم واردات و صادرات کالاهای نفتی به ترتیب ۱۹۲ هزار و ۶۶۴ تن و یک میلیون و ۶۲۴ هزار و ۴۲۹ تن بود که این آمار رشد ۱۰٫۳ درصدی صادرات این نوع کالا را در مقایسه با ماه مشابه در سال قبل نشان می‌دهد.

میزان ترانزیت کالاهای نفتی نیز در آبان ماه امسال ۱۰۷ هزار و ۶۹۸ تن کالا بود.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی به تازگی اعلام کرد: توسعه بنادر ایران بویژه در خلیج فارس و دریای عمان در برنامه پیش بینی شده است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده انتظار می رود با توجه به کریدورهای موجود و نیز استفاده از پتانسیل های موجود، بخش حمل و نقل ترکیبی بنادر شهید رجایی، بندر عباس و بندر چابهار توسعه یابد و ظرفیت های آنها نیز افزایش پیدا کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches