×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بیش از ۵۱ هزار هکتار گندم در کلاله کشت شد

اقتصادتهران: مدیر جهادکشاورزی کلاله با اشاره به روند رو به پایان کشت محصولات پاییزه، اعلام کرد: تاکنون ۵۱ هزار و ۱۳۲هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.

علی علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این مقدار سطح زیرکشت گندم، هشت هزار و ۱۱هکتار آبی و ۴۳ هزار و ۴۲۱ هکتارنیز دیم است.

وی مقدار نهایی کشت گندم سال زراعی جاری را ۵۱ هزار و ۵۰۰ هکتارپیش بینی کرد و گفت : این درحالی است که درسال زراعی گذشته ۵۷ هزار و ۵۰۰ هکتارگندم در این شهرستان کشت شده بود.

مدیرچهادکشاورزی کلاله علت کاهش کشت گندم در سال زراعی جاری را رعایت تناوب زراعی ازطریق کشت دانه روغنی کلزا دانست و اظهارکرد: با توجه به شرایط مساعد جوی وبارندگی های مهر و آذر امسال، تمایل کشاورزان به کشت کلزا بیشتر شده است.

علیزاده اعلام کرد: تاکنون در شهرستان کلاله ۸ هزار و ۱۱۵ هکتارکلزا کشت شده و پیش بینی می شود سطح کشت آن به ۸ هزار و۵۰۰ هکتارافزایش یابد.

وی گفت: در سال زراعی گذشته به خاطرشرایط خاص جوی، بیش از هفت هزار هکتار از مزارع کلزا دچار سرمازدگی شد وحدود ۳هزار و ۷۰۰ هکتارآن به مرحله برداشت محصول رسید.

مدیر جهادکشاورزی کلاله همچنین اعلام کرد: در سال زراعی گذشته، کشاورزان این شهرستان ۱۸۴ هزارتن گندم و ۷هزار و ۲۰۰تن دانه روغنی کلزا تولید کرده بودند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches