×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر باند دوم راه در خراسان جنوبی در دست ساخت است

اقتصادتهران: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون یکهزار و ۸۶۶ کیلومتر باند دوم راه در استان در دست ساخت است، گفت: از این میزان ۴۵۵ کیلومتر آن آسفالت شده و ۱۰۲ کیلومتر دیگر آماده آسفالت است.

مهدی جعفری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون ۱۰۹ کیلومتر باند دوم راه در استان آماده بازگشایی است که ۱۹ کیلومتر آن در جاده بیرجند – قاین بازگشایی شده و مابقی محورها با تکمیل عملیات ایمنی زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی ادامه داد: همچنین در محورهای دیهوک – راور ۳۲ کیلومتر، طبس – اصفهان ۱۷ کیلومتر، اسدیه – بیرجند ۱۶ کیلومتر، کمربندی طبس – یزد پنج کیلومتر و شوسف – نهبندان پنج کیلومتر باند دوم آسفالت شده که به زودی بازگشایی می شود.

وی طول باندهای دوم راه استان را ۴۹۱ کیلومتر دانست و عنوان کرد: برای رسیدن به متوسط کشوری نیاز به احداث ۷۰۰ کیلومتر باند دوم در استان داریم.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدر غرب به شرق و جنوب به شمال به موازات مرز شرقی و نیز استقرار در مسیر ترانزیت و کریدور های بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: راه های استان به دلیل همجواری با کشور همسایه (افغانستان) در زمینه صادرات و ترانزیت کالا بسیار حائز اهمیت هستند.

جعفری اضافه کرد: چون با کوتاه کردن مسیر ترانزیت از آب های گرم خلیج فارس به افغانستان و کشورهای آسیای میانه و به تبع آن اقتصادی کردن این مسیر در میدان رقابت با سایر کشورهای همسایه که تلاش بی وقفه در تغییر این مسیر ترانزیتی به نفع خود دارند، سبب پایدار کردن این مهم در کشور می شود.

وی اظهار کرد: پهناور بودن استان، پراکندگی نقاط شهری و روستایی آن، محرومیت ها و خشکسالی های مستمر که طی سالیان متمادی گذشته همواره گریبانگیر استان بوده سبب شده با وجود تلاش های مسئولان به منظور پاک کردن غبار محرومیت از چهره استان باز هم کمبودها و عقب ماندگی ها به خصوص در بخش حمل و نقل به شدت احساس شود.

وی با بیان اینکه مجموع کل راه های استان ۱۷ هزار و ۸۲ کیلومتر است، افزود: از مجموع کل راه ها ۲ هزار و ۲۹ کیلومتر راههای شریانی هستند.

وی گفت: در حال حاضر طول بزرگراه ها ( باند دوم) استان ۴۹۱ کیلومتر، راههای اصلی یکهزار و ۴۳ کیلومتر و راههای فرعی و روستایی ۱۵ هزار و ۵۴۸ کیلومتر است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches