×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بیش از ۱۵۰۰ شغل در سامانه ملی رصد اشتغال رفسنجان ثبت شد

اقتصادتهران: فرماندار رفسنجان گفت: از مهرماه امسال تاکنون یکهزار و ۵۶۲ شغل در سامانه رصد اشتغال این شهرستان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه قبل رشد خوبی داشته است.

به گزارش ایرنا علیار اسکندری نسب روز سه شنبه در کارگروه اشتغال رفسنجان اظهار کرد: بر اساس تصمیم شورای عالی اشتغال به‌ منظور نظارت مستمر، مستقیم و مؤثر بر فرایند ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در کشور و در راستای ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه بازار کار، از ابتدای سال ۹۰ سامانه ملی رصد اشتغال توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه ‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه پس از راه‌اندازی این سامانه، تمام دستگاه‌های اجرایی باید اطلاعات شاغلان خود را در این سامانه ثبت کنند، تصریح کرد: این کار انجام می‌شود تا علاوه بر در دسترس بودن اطلاعات، بتوان به‌ راحتی نسبت به اعتبارسنجی به ‌روز آن و بهره‌ برداری در فرایندهای برنامه‌ ریزی مورد استفاده قرار گیرد.

اسکندری با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید، بیان کرد: رشد اشتغال از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۲ برخی سال ها گاها رشد نداشتیم و فقط ۲٫۴ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: از سال ۹۳ تا ۹۵ رشد اشتغال از ۲٫۴ درصد به ۴٫۷ درصد اشتغالزایی افزایش یافته لذا دولت و مجلس سعی کردند سودهای بانکی را از بیش از ۳۰ درصد به ۱۸ درصد کاهش دهند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان رفسنجان هم گفت: امسال به تعدادی طرح های صنعت، معدن و تجارت و نیز طرح های جهاد کشاورزی اعتباری بالغ بر ۱۷۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اختصاص یافت.

وی افزود: ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای طرحهای صنعت، معدن و تجارت و نیز ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم برای طرح های جهاد کشاورزی است.

محمد عسگری بیان کرد: برخی از این طرح ها شامل موتور سیکلت برقی شایان کاو، طرح پمپ هیدرولیک، شرکت نئوپان چوب در بخش فردوس نوق، روکش نئوپان مجتمع صنعتی، بسته بندی صیفی جات و سبزیجات، فیبر نوری مجتمع صنعتی، کابل مخابراتی، کارگاه تولید فرش دستباف، شرکت تولید چراغ ال ای دی و غیره است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches