×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بیش از ۱۱٫۱ میلیارد دلار آهن، فولاد و چدن طی ۴ سال صادر شده است

اقتصادتهران: بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های ۹۴- ۱۳۹۰ در مجموع ۱۴ میلیون و ۲۱۵ هزار تن آهن، فولاد، چدن و مصنوعات آنها به ارزش ۱۱ میلیارد و ۱۲۲ میلیون دلار صادر شده است.

به گزارش ایرنا، بر پایه جداول آماری گمرک ایران، بیشترین ارزش صادراتی آهن، فولاد، چدن و مصنوعات آنها در دوره مورد بررسی مربوط به سال ۱۳۹۳ با رقم ۲ میلیارد و ۸۰۱ میلیون دلار ثبت شده و کمترین سهم هم متعلق به سال ۹۰ با رقم یک میلیارد و ۵۲۲ میلیون دلار است.

همچنین از لحاظ وزنی هم بیشترین میزان در سال ۱۳۹۴ با رقم چهار میلیون و ۳۲۰ هزار تن بود و کمترین آن هم رقم یک میلیون و ۵۹۸ هزار تن، مربوط به سال ۱۳۹۰ می‌شود.

بر پایه آمار مزبور طی سال‌های ۹۴- ۱۳۹۲ میزان آهن، چدن، فولاد و مصنوعات صادراتی بالغ بر ۱۱٫۲ میلیون تن به ارزش هفت میلیارد و ۷۹۶ میلیون دلار ثبت شد.

سهم سالهای ۹۴- ۱۳۹۲ از مجموع صادرات مورد بررسی اقلام یاد شده در دولت یازدهم از لحاظ وززنی ۷۹ درصد و از نظر ارزشی ۷۰ درصد را نشان می دهد.

بنابراین عملکرد دولت یازدهم تحقق چهار پنجم میزان صادرات از نظر وزنی و از بیش از سه پنجم ارزش آن را نشان می‌دهد.

بر پایه بررسی صادرات آهن، چدن، فولاد و مصنوعات آنها در سال‌های ۹۴- ۱۳۹۳، رشد ۵۰٫۸ درصدی اقلام یادشده در سال ۹۳نسبت به سال ۹۲ تحقق یافت.

همچنین در سال ۹۴ نیز رشد ۱۲٫۴ درصدی صادرات از لحاظ وزنی در مقایسه با ۱۳۹۳ رقم خورد.

صادرات اقلام یاد شده از نظر وزنی نسبت به کل در سال ۹۳ سهم ۴٫۷ درصدی داشتند و این میزان در سال ۹۴ به ۵٫۶ درصد تنزل یافت.

بر پایه آمارهای گمرک، ارزش صادرات آهن، فولاد، چدن و مصنوعات آنها در سال ۹۳ نسبت به ۹۲ به رشد ۲۴٫۹ درصدی رسید، اما سال ۹۴ در مقایسه با ۹۳ کاهش ۱٫۷ درصدی رقم خورد.

ایران چهاردهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و برپایه برنامه افق چشم انداز ۱۴۰۴ انتظار می رود با دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی فولاد خام (میانی) کشورمان به رتبه هفتم صعود کند.

پیش بینی شده، امسال میزان صادرات فولاد به حدود هشت میلیون تن برسد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches