×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بیش از۱۰ هزار هکتار طرح بیابان زدایی در استان سمنان اجرا شد

اقتصادتهران: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از ۱۰ هزار هکتار طرح بیابان زدایی در قالب کاشت باریجه، تاغ، طرح های آبخیزداری در این استان اجرایی شد.

علینقی حیدریان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین ۴۱۴ هزار متر مکعب طرح های آبخیزداری بندهای خاکی و سنگ ملات در سطح ۳۸ هزار هکتار در استان سمنان اجرایی شده است.

وی یادآور شد: کاشت پنج هزار هکتار گیاه باریجه با هدف بیایان زدایی و برداشت گیاهان دارویی انجام شد و پنج هزار هکتار دیگر در قالب پنجاه سامانه در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: طرح ترسیب کربن در حوزه اقتصاد مقاوتی با هدف توانمندسازی جوامع محلی طبق ماده ۲۷ برنامه قانون ششم توسعه، استان سمنان را مکلف کرده از ۱۰۴ روستا هدف ۷۰ روستاهای شهرستان های شاهرود، دامغان ومیامی در این طرح قراردهد.

وی اظهار داشت: ۱۱۵ سامانه مرتعی در قالب ۶۳۰ هزار هکتار به صورت قرار داد حفاظت مشارکتی به مردم بومی واگذار شده است.

وی به طرح بین الملی حبله رود شهرستان های گرمسار، آرادان و سرخه اشاره کرد و افزود: اجرایی کردن ۷۸۲ هزار هکتار در قالب تهیه نقشه و مدیریت جامع تصویب شده و در حال اجراست.

حیدریان با اشاره به این که پایش مراتع از سال ۹۳ با راه اندازی یک کمیته درقالب ۶۱۵ طرح مرتعی در این استان در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: هزار و ۲۵۱ سامانه پرورش دام ساماندهی و اجرا شده است.

وی تصریح کرد: ۶۱۵ طرح مرتع داری، ۲۰۴ پایش با هدف کنترل و ساماندهی و احیا مراتع انجام شده است.

وی به هزار و ۲۵۱ سامانه پرورش چرا اشاره و اضافه کرد: از این تعدار ۲۶۶ بهر بردار به دلیل استفاده نادرست پروانه بهر برداری آنان باطل شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches