×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
بیشترین رشد دانش‌آموزان ابتدایی کشور به یزد اختصاص دارد

اقتصادتهران: معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به این که یزد در دو سال اخیر بیشترین رشد دانش‌آموزان ابتدایی کشور را به خود اختصاص داده است، پیش‌بینی کرد امسال تعداد دانش‌آموزان ابتدایی استان با افزایش هفت هزار نفری به ۱۳۰ هزار نفر برسد که از این تعداد بیش از ۲۳ هزار دانش‌اموز کلاس اولی هستند.

به گزارش ایسنا، «محمدحسن رادمنش» در جمع خبرنگاران با اشاره به دو بخش پیش‌دبستانی و ابتدایی در ذیل معاونت ابتدایی آموزش و پرورش، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۲۴ مرکز پیش‌دبستانی دارای مجوز آموزش و پرورش در استان فعالیت دارد که در سال تحصیلی جدید میزبان  ۱۷ هزار نونهال خواهند بود.

وی در این باره تاکید کرد: تنها مرجع ثبت‌نام رسمی و دولتی نونهالان آمادگی سیستم «سناد» آموزش و پرورش است که در اختیار مراکز پیش‌دبستانی دارای مجوز قرار دارد.

رادمنش از این که اقبال والدین یزدی از نوبت اول پیش ‌دبستانی(پیش یک) اندک و در سال گذشته تنها ۲۷۰۰ مورد بوده است، ابراز رضایت کرد و گفت: خوشبختانه در مقابل استقبال از پیش دو در استان رضایت‌بخش و قریب ۱۵ هزار نفر در سال گذشته تحصیلی بوده است.

وی با تاکید بر این که معاونت ابتدایی آموزش و پرورش در مسیر حذف کتاب در دوره پیش‌دبستانی و سوق دادن نونهالان به سمت فعالیت‌محوری است، اظهار کرد: در همین راستا آموزش حروف الفبا، اعداد ریاضی، زبان انگلیسی و رباتیک با جدیت ممنوع شده و با متخلفان به شرت برخورد می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۷۶۰ مدرسه شهری و روستایی برای دانش‌اموزان مقطع ابتدایی استان، تصریح کرد: ۳۲۶ مدرسه از این تعداد پسرانه و ۳۰۴ دخترانه و ۱۳۹ مدرسه نیز مختلط است که عمدتاً در روستاها واقع شده‌اند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches