×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بیشترین بودجه سال ۹۸ به آموزش و پرورش رسید

اقتصادتهران: وزارت آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اجرایی کشور است که به تبع آن سهم بیشتری از بودجه کشور را به خود اختصاص می دهد از این رو دولت برای سال ۹۸ این وزارتخانه رقمی حدود ۴۵ هزار و ۸۳۱ میلیارد و ۳۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را پیشنهاد داده است.

به گزارش ایرنا، این میزان در مقایسه با بودجه پیشنهادی سال گذشته که ۳۵ هزار میلیارد تومان بود از رشد ۲۶ درصدی برخوردار است.

بر اساس آنچه در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده سهم بودجه دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش رقمی معادل ۶ میلیارد و ۳۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و بودجه آموزش‌ و پرورش استان‌ها رقمی معادل ۴۲ هزار و ۴۹۹ میلیارد و ۸۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

اعتبار کمک به تامین سرانه دانش‌آموزی رقمی معادل ۳۴۹ میلیارد و ۳۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، اعتبار طرح جامع حمایت و ارتقای پوشش تحصیلی مناطق محروم ۵۳۰ میلیارد تومان، اعتبار برون‌سپاری و توسعه مشارکت در آموزش‌های کاردانش رقمی معادل ۸۱ میلیارد و ۱۵۸میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و اعتبار فعالیت‌های پرورشی و امور تربیتی رقمی معادل ۲۲۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین در لایحه بودجه برای کمک به صندوق ذخیره فرهنگیان ۶۳ میلیارد تومان، برای فعالیت‌های تربیت بدنی و ارتقای سلامت دانش‌آموزان ۳۸۴ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان، برای توسعه کمی و کیفی آموزش پیش از دبستان ۷۳ میلیارد و ۷۷۵ میلیون تومان، برای کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و توسعه عدالت آموزشی ۲۹۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، برای اداره مدارس خارج از کشور، ۲۰۷ میلیارد و ۵۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و برای خرید خدمات آموزشی در مناطق کمتر برخوردار ۳۶۳ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

در لایحه پیشنهادی بودجه به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ۱۴۱ میلیارد و ۵۱ میلیون تومان، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ۱۰ میلیارد و ۳۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سازمان مدارس غیردولتی و مرکز توسعه مشارکت‌های مردمی ۹۶ میلیارد و ۵۰۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، کمک به صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی ۳۰ میلیارد تومان، دانشگاه شهید رجایی ۸۶ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان و دانشگاه فرهنگیان ۶۱۹ میلیارد و ۳۶۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اختصاص یافته است.

اعتبار پیش‌بینی شده دولت برای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور یک هزار و ۹۷۳ میلیارد و ۹۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی ۱۵۱ میلیارد و ۸۷۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سازمان نهضت سوادآموزی ۳۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

همچنین در لایحه بودجه در بندهای مربوط به آموزش و پرورش آمده است: به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود به منظور ساماندهی و بهینه‌سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی و با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی نسبت به احداث، بازسازی و بهره‌برداری از آنها اقدام کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches