×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن افتتاح شد

اقتصادتهران: بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن ساعتی پیش با پیام تصویری آیت الله «جعفر سبحانی» و با شعار «قرآن، چلچراغ هدایت» گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، آیت الله سبحانی با ارسال پیام تصویری به بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: از زمان رحلت پیامبر تاکنون کارهای متفاوتی در باره قرآن انجام شده و آثا ر ارایه شده حاکی از پایان ناپذیری مفاهیم قرآن است.

آیت الله سبحانی افزود: عظمت قرآن به عنوان معجزه جاوید و حجت مسلمانان در مقابل دیگران مطرح است و آیین جاودان باید معجزه جاویدان داشته باشد و قائم به پیامبر نباشد و تا قیامت دلیل حقانیت رسالت او باشد.

وی اضافه کرد: قرآن مانند طبیعت است و همانطور که طبیعت اسرار بی نهایت دارد قرآن هم فعل خدا است که باید حالت بی نهایتی داشته باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به کشف برخی از اسرار کتاب الهی گفت: هرچه بشر پیشرفت کند اسرار بیشتری را از قرآن کشف می کند.

وی با تجلیل از برگزار کنندگان نمایشگاه قرآن گفت: جوانان ما قرآنی باشند و رابطه ای با قرآن پیدا کنند و همیشه کلام الهی را تلاوت کنند و فقط قرائت و نمایش قرآن نباشد ، بلکه بیاییم از قرآن بهره بگیریم.

وی در پایان با تلاوت آیه ۸۸ از سوره اسراء گفت: این آیه می فرماید اگر انس و جن جمع شوند نمی توانند مانند قرآن بیاورند.

«عبدالهادی فقهی زاده» رییس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز طی سخنانی در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: ۲۵ سال از برگزاری نمایشگاه قرآن در کشورمان می گذرد و در آستانه ورود به ربع قرن دیگری از ر این رویداد بزرگ علمی و فرهنگی وهنری هستیم.

وی با اشاره به آثار و برکات این نمایشگاه و شکوفایی استعدادهای قرآنی، دو ویژگی اساسی برای این نمایشگاه برشمرد و گفت: اگر نمایشگاه قرآن به عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی قرآن کریم در جهان اسلام نباشد بدون شک یکی از بزرگترین رویدادهای نمایشگاهی در سطح جهان است.

وی افزود: دومین ویژگی اساسی نمایشگاهی قرآن این است که بزرگترین جشنواره فعالیت های ملی قرآن در سطح ملی است و آنچه در طول سال در جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با قرآن رقم می خورد در مرتبه ای کوچکتر در نمایشگاه قرآن به نمایش در می آید.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه کارایی مهم برای نمایشگاه قرآن برشمرد و گفت: جلب توجه خاص از عموم مردم در اقشار گوناگون و مسوولیت های مختلف در حوزه های علمی، فرهنگی، هنری، پژوهشی و همچنین در عرصه های حفظ، قرائت، مفاهیم و عمل به آموزه های قرآن صورت می گیرد.

وی جریان سازی برای پرورش استعدادها در خلق آثار علمی و فرهنگی را یکی دیگر از کارایی های مهم نمایشگاه دانست و گفت: نشان دادن اهتمام و توجه نظام جمهوری اسلامی و پیروان مکتب اهل بیت (ع) به قرآن کریم در فضای عمومی جهانی سومین کارایی نمایشگاه قرآن است که بر اثر نگاه بدبینانه ای که به پیروان مکتب اهل بیت (ع) وجود دارد این نمایشگاه بزرگ می تواند توجه مسوولان جمهوری اسلامی، هنرمندان، قاریان و حافظان را به این سمت و سو بکشاند و جهانیان را مخاطب قرار دهد که قرآن در جمهوری اسلامی ایران چیزی به جز قرآن جهان اسلام نیست.

وی افزود: آنچه موجب افتخار ما مسلمانان به عنوان دیپلماسی فرهنگی مطرح است همین قرآن کریم در جهان اسلام است.

فقهی زاده با اشاره به رویکردهای نمایشگاه قرآن گفت: نگرش دانش بنیان به برنامه ریزی های این نمایشگاه منجر به ارائه ۱۵۰ برنامه خرد و کلان با نظر کارشناسان شده و برنامه محوری با رویکرد تحولی و نوآورانه یکی دیگر از رویکردهای نمایشگاه قرآن است.

وی این رویکردها را باعث تفاوت هایی میان نمایشگاه امسال با نمایشگاه های سال های گذشته دانست که به تقویت فعالیت های محتوایی و علمی می پردازد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches