×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بیانیه پایانی مجمع گفت‌وگو و همکاری‌های آسیا در بانکوک

اقتصادتهران: سران مجمع گفت وگو و همکاری های آسیا به منظور تقویت همکاری بین دولت های آسیایی و کسب اهداف توسعه پایدار تا سال ۲۰۳۰ بیانیه بانکوک را مورد تایید قرار دادند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان روز دوشنبه در آیین گشایش این اجلاس در بانکوک پایتخت تایلند شرکت داشت و سخنرانی کرد.

براساس گزارش روز سه شنبه رسانه های محلی تایلند، در بیانیه پایانی اجلاس سران مجمع گفت وگو و همکاری های آسیا که عصر دوشنبه پایان یافت، تاکید شده است: ما چشم انداز گفت وگو و همکاری آسیا برای سال ۲۰۳۰ را به عنوان خواسته مشترک به منظور همکاری ها جهت ایجاد یک جامعه آسیایی مورد تایید قرار می دهیم.

در این بیانیه همچنین تداوم فرایند گفت وگو و همکاری های آسیا به عنوان سکویی به گستره یک قاره که اعضا آن می توانند در آنجا همکاری های منطقه ای را برای توسعه جامع و پایدار آسیا شکل دهند، مورد استقبال قرار گرفت.

براساس این بیانیه، کشورهای آسیایی با تشخیص توانمندی ها، تنوع و ظرفیت های اقتصادی خود می توانند مشاهده کنند که تا سال ۲۰۳۰ آسیا یک قاره مملو از صلح، مسئولیت و رونق است.

در این بیانیه همچنین بخش های مختلف همکاری شامل بین المللی کردن غذا، آب، امنیت انرژی، علم، فناوری و نوآوری، آموزش و توسعه منابع انسانی، فرهنگ و گردشگری، و ارتقای دیدگاه ها برای توسعه جامع و پایدار مورد تاکید قرار گرفته است.

تعهد برای ارتقای نقش بخش خصوصی با هدف تعامل بهتر بین تجار و کارآفرینان جوان، تقویت همکاری های بخش خصوصی و عمومی در بین کشورهای عضو مجمع گفت وگو و همکاری های آسیا با هدف کسب اطمینان برای دستیابی به توسعه پایدار اقتصادی از جمله دیگر موضوعاتی است که در این بیانیه مورد توجه قرار گرفت.

مجمع گفت وگو و همکاری های آسیا که از سال ۲۰۰۲ در ابتکاری توسط تایلند و با هدف ارتباط کشورهای آسیا و ساخت جامعه آسیایی فعالیت خود را با ۱۸ عضو آغاز کرد، اکنون ۳۴ عضو از نقاط مختلف آسیا در خود جای داده است که نپال و ترکیه جدیدترین این اعضاء هستند.

دومین اجلاس سران مجمع گفت وگو و همکاری های آسیا روز دوشنبه برگزار شد، اما نشست های حاشیه ای آن از روز شنبه کار خود را آغاز کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سران، قدرتمندتر شدن آسیا را در گرو خودباوری و اراده مشترک برای همگرایی دانست و تاکید کرد: کشورهای آسیایی باید با گشودن بازارها، تعامل اقتصادی، اصلاح ساختارهای داخلی، شفاف سازی و هماهنگی های گسترده در حوزه های سیاست گذاری، گام های بلندی در راه اعتلای کیفیت زندگی مردم خود و ارتقای جایگاه آسیا در تعاملات جهانی بردارند.

دکتر روحانی با اشاره به شعار ‘آسیای واحد، توانمندی های گوناگون’ مجمع گفت وگو و همکاری های آسیا گفت که این شعار می تواند قاره کهن ما را در مسیر موفقیت روزافزون قرار داده و با چشم انداز ۲۰۳۰ خود، به عنوان آرمان مشترک اعضا، در راه ایجاد جامعه آسیایی گام بردارد؛ چرا که هدف مهم مجمع گفت وگوی همکاری آسیا، توانمندسازی جوامع از طریق ارتقاء امنیت، گسترش آموزش، کاهش فقر، افزایش اشتغال، کاهش تورم، افزایش نقش زنان در مدیریت، و پرداختن جدی و گسترده به مسایل زیست محیطی در گستره آسیا است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches