×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
به وجود آمدن فضای تجاری مثبت برای جذب سرمایه‌های خارجی

اقتصاد تهران، مهرداد عسگری- سرپرست دفتر تجاری سازمان توسعه تجارت از بهبود فضای تجاری کشور به منظور جذب سرمایه‌های سرمایه گزاران خارجی در مدت یک سالی که از عمر دولت یازدهم می گذرد خبر داد.

دکتر حسین بدری، در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب گفت: هنگامی که دولت یازدهم مستقر شد، کشور با چالش های زیادی در بخش تجارت خارجی مواجه بود به طوری که وجود تحریم ها از یک سو و مشکلات تولید کنندگان داخلی از سوی دیگر، پیشبرد امور و رسیدن به اهداف مدنظر در سند چشم انداز را بسیار سخت کرده بود.

وی افزود: با توجه به آن که تحریم‌هایی نظیر تحریم های بانکی، حمل و نقل دریایی، صدور ضمانت نامه های بانکی و نیز سایر حوزه های تجارت خارجی، اقتصاد کشور را فلج کرده بود، رفع این تحریم ها که واحدهای تولیدی را به تعطیلی کشاند در اولویت دستگاه دیپلماسی قرار گرفت.

سرپرست دفتر تجاری سازمان توسعه تجارت با بیان آن که بخش تولید پشتوانه بخش صادرات است، خاطرنشان کرد: در اثر تلاش های بسیاری که صورت گرفت فضای مثبتی به وجود آمد که در اثر آن به سرمایه گزاران به ویژه سرمایه گزارن خارجی توجه شد و از همین رو بسیاری از سرمایه گزاران از ایران به عنوان شریک تجاری جدید نام بردند.

وی افزود: بر همین اساس اعزام هیات‌های تجاری به ایران از رشد قابل توجهی برخوردار شد به طوری که هیات‌های تجاری مختلفی از کشورهای چین و کره به ایران طی سال گذشته به ایران سفر کردند.

بدری، تغییر نگاه‌ها به ایران را از مهم ترین دستاور دولت یازدهم در مدت یک سال گذشته برشمرد و گفت: بر اساس آمار و ارقام حدود ۴۰ هیات تجاری ایرانی به بازارهای جهانی اعزام شدند و ایران نیز پذیرای ۳۸ هیات تجاری در مدت یکسال گذشته بوده است ضمن آن که ۶۲ نمایشگاه در داخل و ۴۰ نمایشگاه نیز در خارج از کشور برگزار شد که این موارد نشان از تغییر نگاه سرمایه گزاران خارجی به ایران است.

وی همچنین به احیای شورای عالی صادرات غیر نفتی به عنوان یکی از مهم ترین اقدامات دولت در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: این نهاد به عنوان مهم ترین ابزار قانون گذاری و سیاست گزاری در بخش تجارت کشور دوباره احیا و فعال شد به طوری که در اثر اقدامات این شورا، در سه ماه نخست امسال میزان صادرات غیر نفتی ایران به بالغ بر ۸٫۱ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال گذشته با افزایش ۵ درصدی مواجه شده است.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches