×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بهره ی بانکی کنونی زیبنده اقتصاد ایران نیست

اقتصادتهران: به گزارش خبرنگار اقتصادتهران، محمد­صادق مشایخ در چهارمین جلسه کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان با اشاره به تأثیر موضع گیری‌های سیاسی بر مسایل اقتصادی، افزود: برجام نیز تحت تأثیر همین موضع گیری ها قرار می گیرد و اگر به سرانجام مطلوب نرسد، ضربه هایی عمیقی به کشور وارد و بحران اقتصادی بیشتر می­ شود که امیدوار هستیم این بحران را آقای ترامپ به عنوان رییس جمهوری که هنوز رفتار مدبرانه ای از خود نشان نداده است، بیشتر نکند.

بهره ی بانکی بالای کنونی برای ایران اسلامی خوشایند نیست

رییس کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان با اظهار گلایه مندی از نرخ بالای بهره بانکی کشور و با علام اینکه تا زمانی که در مملکت این نرخ بهره‌ها وجود دارد به پیشرفت، تولید و اشتغال نمی‌رسیم، تصریح کرد: در کشور بودایی ژاپن، بهره­ی بانکی وجود ندارد اما پس از ۵۰ سال کار تجاری، باورم نمی­ شود که در کشور ما ۱۸ درصد در ماه بهره ­ی بانکی می گیرند که یعنی در سال ۲۱۶ درصد و این خوشایند نیست که به عنوان یک کشور اسلامی با چنین بهره­ ی بانکی روبه رو هستیم.

مشایخ در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم دانش اندوزی و علم گرایی، گفت: همانطور که پیغمبر ما فرموده اند اطلبوا العلم ولو بالصین فان طلب العلم فریضه علی کل مسلم، برای تحصیل علم به دورترین نقطه سفر کنید، حتی اگر مشرک یا منافق باشد.

شبکه ای برای ورود کالای قاچاق به بازار وجود دارد

 عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران در این جلسه بخش عمده صادرات کشور را صنایع پتروشیمی دانست و گفت: علی رغم ادعای ما که امکانات خوبی داریم اما تولیدات ما در بازار جهانی خریدار ندارد و به عنوان نمونه نمی­ توانیم خودرویی بسازیم که در بازار جهانی ارایه دهیم.

مسعود دانشمند با اعلام اینکه آمار دقیقی از قاچاق در کشور وجود ندارد، تصریح کرد:  قاچاق ضربه­ ی بزرگی به کشور وارد کرده است و نان از سفره­ ی کارگر ایرانی برداشته و به کارگران غیر ایرانی داده است.

وی ریشه­ ی بیکاری کارگران را قاچاق اعلام کرد و افزود: آمارهایی که از قاچاق می­ دهند، بسیار بزرگ است و ما باید برنامه ریزی­ های خود را مطابق این عدد بسیار بزرگ انجام دهیم. شبکه­ ای برای ورود کالای قاچاق به بازار وجود دارد که ما این شبکه را می­ بینیم و به روی خود نمی­ آوریم و در واقع ما خود منافذ قاچاق را باز می­ کنیم.

قاچاق رسمی را رها و روی کولبران تمرکز کردیم

در ادامه این جلسه عضو شورای شهر تهران ضمن تائید پایین بودن ظرفیت تولید و رشد اقتصادی کشور، بیان کرد: تا زمانی که تولید بی کیفیت با قیمت بالا داریم، خریدار وجود ندارد. همچنین ضعف کیفیت و نبود رقابت منجر به تولید غیرموثر می­ شود که این نیز به ضعف صادرات می‌انجامد.

زهرا نژادبهرام با اعلام اینکه با قاچاق رسمی و غیر رسمی رو به رو هستیم، گفت: قاچاق رسمی را رها کرده ایم و روی قاچاق غیر رسمی تمرکز کرده ایم و اگر کولبری کالایی را وارد کند با ضرب و شتم با آن مقابله می­ کنند ولی قاچاق بزرگ تر را رها کرده اند.

وی مشکل اقتصاد ایران را عدم توجه به اقتصاد از سوی کسانی که باید به آن توجه کنند، دانست و تصریح کرد: تا زمانی که این شرایط مدیریتی را داریم و کار به نااهلان آن سپرده می­شود وضعیت همین است.

توانمندی نیروها در اقتصاد کشور نمود ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان دیگر سخنران این جلسه با اظهار گلایه از اینکه نمود توانمندی نیروها در اقتصاد کشور دیده نمی شود، گفت: در مجلس شورای اسلامی گزارش‌هایی از دستگاه‌های آموزشی و نیروهای آموزش دیده به ما نشان دادند که آمار و ارقام درخشانی داشت، اما نمود این آمار درخشان را در کشور نمی­بینیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches