×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بهره برداری از ۷ طرح آبیاری نوین با حضور معاون رییس جمهوری در چهارمحال و بختیاری

اقتصادتهران: بهره برداری از ۷ طرح آبیاری مزارع شهرستان های بروجن و شهرکرد عصر سه شنبه با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش ایرنا، با اجرای این طرح ها، ۶۵۵ هکتار از مزارع شهرستان شهرکرد و بروجن به سیستم آبیاری قطره ای مجهز شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در آیین بهره برداری از طرح آبیاری نوین منطقه «فیض آباد شهر کیان» از توابع شهرستان شهرکرد گفت: اگر مولفه های توسعه ای با محیط زیست سازگار باشد، بالندگی و رشد اقتصادی را در پی خواهد داشت.

معصومه ابتکار اظهار کرد: حفظ محیط زیست با تغییر روش الگوی کشت و اقلیم منطقه در راستای صیانت از محیط زیست و تولید محصولات کشاورزی از نظر کمی و کیفی امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید برای استفاده بهینه از آب کشاورزی، تغییر الگوی اصلاح کشت و حفظ خاک، خدمات شایسته ای را در بحث زیست محیطی و توسعه کشاورزی و تولید داشته و در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت: برای تجهیز ۶۵۵ هکتار اراضی زراعی به سیستم آبیاری نوین، افزون بر ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

ذبیح الله غریب افزود: با برنامه ریزی و سیاست های دولت تدبیر و امید ۸۰ درصد اعتبارات هزینه ای از محل اعتبارات بلاعوض دولتی و مابقی از محل آورده بهره برداران تامین است.

وی توضیح داد: با بهره برداری از طرح های آبیاری نوین، ۶۰۵ خانوار از مزایای این طرح ها بهره مند شدند.

وی منبع تامین آب طرح های مورد نظر را از چاه های کشاورزی عمیق و روانآب های منطقه ذکر کرد و گفت: بخش عمده ای از ۶۰۰ هکتار طرح آبیاری شهرستان بروجن در منطقه «چغاخور» و «گندمان» و ۵۵ هکتار شهرستان شهرکرد در مزرعه «فیض آباد» در اراضی شهر کیان شهرکرد قرار دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تجهیز ۴۳ درصد از اراضی استان به آبیاری نوین، اظهار کرد: این استان رتبه برتر کشور را در تجهیز اراضی کشاورزی به این سیستم دارد.

غریب با اشاره به پدیده خشکسالی و کاهش بارش ها در این استان طی چند سال اخیر تاکید کرد: باید زمینه توسعه سیستم آبیاری نوین در باغات و اراضی این استان را برای کشاورزان فراهم کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches