×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بهره برداری از ۲۰۰۰ کلاس درس جدید تا پایان دولت دوازدهم

اقتصادتهران: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افتتاح پروژه آموزشی، پرورشی و رفاهی در ۳۱ استان و ۳۳۸ شهرستان، اعلام کرد که تا دهه فجر ۱۰۰۰کلاس و ۱۰۰۰ کلاس دیگر هم قبل از پایان دولت به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در مراسم افتتاح متمرکز ١۵۵٠ پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی سراسر کشور که از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهور برگزار شد با بیان اینکه هرچند ماموریت ما فرهنگی است اما در امر ساخت و ساز نیز گام های بلندی برداشته ایم و بنده روایتگر این تلاش ها هستم، گفت: این روایت ظاهری دارد و باطنی. ظاهر آن افتتاح همزمان ۱۵۵۰ پروژه آموزشی، پرورشی و رفاهی در ۳۱ استان و ۳۳۸ شهرستان است.

وی افزود: این فضاها شامل ۸۰۰۰ کلاس، ۱۲۳ کتابخانه، کانون تربیتی، نمازخانه و دارالقرآن با یک میلیون و ۱۲۸ هزار متر مربع مساحت و اعتباری معادل ۳۸۳۰ میلیارد تومان است که ۳۰ درصد را خیرین پرداخته اند و تا دهه فجر ۱۰۰۰کلاس و ۱۰۰۰ کلاس دیگر هم قبل از پایان دولت به بهره برداری می رسد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به این ترتیب ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۳۰ هزار معلم و مربی از فضاهای تربیتی و آموزشی نوساز و ایمن بهره مند می شوند، گفت: در بخش رفاهی استفاده همزمان روزانه و همزمان ۳۵۰ معلم و خانواده آنها از امکانات رفاهی و بیش از ۲۰۰۰ نفر از سالن های پذیرایی و جلسات فراهم می شود.

حاجی میرزایی ادامه داد: آنچه امروز به بهره داری می رسد بخش کوچکی از خدمات دولت است. در دولت تدبیر و امید بیش از ۱۵ هزار فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی با ۷۴ هزار کلاس درس معادل ۱۰ میلیون مترمربع به بهره داری رسیده؛ در دولت یازدهم روزانه ۲.۲ میلیارد تومان و در دولت دوازدهم روزانه ۸.۴ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس هزینه شده و رشد ۳۷۳ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه کارنامه دولت در مواجهه با سیل و زلزله چند سال اخیر علیرغم تنگناهای موجود درخشان است، اظهار کرد: در زلزله کرمانشاه ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس آسیب کلی و جزئی دید ولی در ازای آن، ۲۶۲ مدرسه و ۱۰۶۵ کلاس درس جدید احداث شد و سرانه فضای آموزشی استان از ۵.۷ متر مربع به ۶.۴ مترمربع افزایش یافت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با کمک خیرین و در ۱۰۰۰ روز پس از زلزله، هر روز یک کلاس درس در کرمانشاه آماده شده است. در سیل سه استان گلستان، خوزستان و لرستان هم ۱۲۲ مدرسه با ۵۳۸ کلاس درس تخریب شد و به ۴۱۱۸ کلاس هم آسیب جزئی وارد شده بود که تمام این مدارس تا قبل از مهر ۹۹ تامین و احداث شد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در زمینه سیستم های گرمایشی نیز گام بلندی برداشته شده است، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید ۲۳۰ هزار کلاس درس با جایگزینی سامانه های استاندارد، ایمن سازی شده اند و بخاری های نفتی غیراستاندارد در مناطق برخوردار از گاز شهری جمع آوری شده اند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches