×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بهره برداری از نخستین واحد تولید نان سبوس دار در ایرانشهر

اقتصادتهران: معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: نخستین واحد تولید نان سبوس دار با حرارت غیرمستقیم این شهرستان به مناسبت هفته تامین اجتماعی به بهره برداری رسید.

نبی بخش داودی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مردم ایرانشهر و حومه برای تامین نان سبوس دار مشکل داشتند که با راه اندازی این واحد شاهد تولید نان با کیفیت، سالم و صنعتی در این شهرستان خواهیم بود.

وی افزود: این واحد تولیدی از سوی بخش خصوصی با هزینه ۲ میلیارد ریال راه اندازی شده است.

فرماندار ایرانشهر ادامه داد: هم اینک زمینه اشتغال هفت نفر به صورت مستقیم در این واحد نانوایی فراهم شده است.

وی گفت: فرمانداری ایرانشهر از فعالان اقتصادی که تمایل به سرمایه گذاری در بخش های مختلف تولیدی از جمله نان صنعتی دارند، حمایت می‌کند.

داودی اظهار داشت: این واحد تولیدی توان پخت روزانه بیش از سه تن نان را دارد.

به گفته کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر، مقدار ویتامین، مواد معدنی و مواد فیبری در نان سوبس دار به طور میانگین نسبت به نان سفید، ۲ برابر است.

مهدی یارمحمدزهی افزود: مواد فیبری در نان سبوس دار راهی برای رفع گرفتگی روده و یبوست است.

وی بیان کرد: مواد فیبری موجود در نان سبوس دار، کلسترول و مواد سمی حاصل از تجزیه مواد غذایی را جذب کرده و از طریق روده دفع می‌کنند.

وی گفت: به طور کلی نان سبوس دار دارای منیزیم است که سبب تقویت ماهیچه های روده می شود و از دردهای ماهیچه ای جلوگیری می‌کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches