اقتصادتهران: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به راه اندازی سامانه دریافت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات متقاضیان مجوزهای کسب و کار (دادور) در ۸ استان، گفت: با استفاده از این سامانه متقاضیان در کمترین زمان برای دریافت مجوز اقدام و شکایت های خود را نیز ثبت و پیگیری می کنند.
به گزارش ایرنا، حسین میرشجاعیان صبح شنبه در آیین رونمایی از سامانه دادور در سالن شهدای دولت استانداری، افزود: متقاضیان دریافت مجوز می توانند با مراجعه به سامانه دادور و نشانی اینترنتی www.BEMCENTER و ثبت نام در آن شکایت خود را ثبت و روند پاسخگویی را مشاهده کنند.
وی با اشاره به اینکه ۵۸ درصد استعلام های کشور باید توسط اتاق اصناف اخذ شود، گفت: اکنون استفاده از سامانه دادور در ۸ استان کشور کلید خورده است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: نقشه ملی استعلام ها ترسیم شده و در این نقشه نظام تصحیح مجوزها در دستور کار قرار گرفت.
وی در ادامه با بیان اینکه مجموعه کشور در ابتدای دولت تدبیر و امید شرایط اقتصادی نابسامانی داشت، افزود: بر این اساس اقدامات و سیاستگذاری های دولت یازدهم با مشکل مواجه شد و به دلیل قرار گرفتن در روند افزایش تورم و محدودیت های بانکی، تولید در کشور کاهش یافت و فضای کسب و کار دچار معضلاتی شد.
میرشجاعیان ادامه داد: در آن زمان مجموعه متغیرهایی بر محیط کسب و کار موثر بود که تحت کنترل ما نبود و از خارج سیستم کشور تحمیل می شد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در چنین فضایی اطلاعات اولیه برای رفع مشکل نیاز بود و دولت در ابتدا نمی دانست چه امکاناتی به طور دقیق در فضای کسب و کار و مجوزها دارد که بر اساس آن برنامه ریزی کند.
وی افزود: طبق بررسی ها، در نیمه دوم سال ۹۳، حدود ۲ هزار و ۱۰۰ مجوز در سیستم بروکراسی ما وجود داشت که شناسایی و مبانی قانونی آنها احصا شد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه از دستگاه ها خواسته شد ۵۰۰ مجوز ادغام شود، اضافه کرد: ۹۹ درصد این مجوزها براساس قانون بود، زمانی که دستگاه ها تحت فشار قرار گرفتند، ناچار به ادغام مجوزها شدند اما نتیجه ای که حاصل شد مطلوب نبود.
دیدگاه ها بسته هستند.