×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
بهره‌برداری از ۹۰۶ شرکت تعاونی با عضویت ۶۴ هزار نفر در هفته تعاون

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افتتاح ۹۰۶ واحد تعاونی با عضویت ۶۴ هزار نفر و اشتغالزایی ۵۲ هزار نفر در هفته تعاون خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی سیدحمید کلانتری در یک نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های هفته تعاون برگزار شد، اظهار کرد: در هفته تعاون امسال ۹۰۶ شرکت تعاونی با عضویت ۶۴ هزار نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی میزان اشتغالزایی این تعاونی‌ها را ۵۲ هزار فرصت شغلی ذکر کرد و گفت: این تعاونی‌ها با سرمایه‌گذاری ۱۸۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از مجموع ۹۰۶ واحد تعاونی ۳۳۸ تعاونی در بخش مسکن، ۱۸۶ تعاونی صنعتی، ۱۷۶ تعاونی خدماتی، ۱۴۹ تعاونی کشاورزی، ۲۲ تعاونی فرش دستباف، شش تعاونی معدنی و چهار تعاونی عمرانی هستند.

کلانتری در ادامه از برگزاری نهمین جشنواره سراسری تعاونی‌های برتر در هفته تعاون خبر داد و گفت: در این جشنواره ۲۴ تعاونی برتر از گرایش‌های مختلف اعم از صنعتی و معدنی، کشاورزی، عمران، مسکن، اعتبار، مرز‌نشینان، دانش‌بنیان و … پذیرفته خواهند شد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین ۲۱ تعاونی را به عنوان تعاونی ویژه که از نظر کیفیت و توانایی رتبه‌ی بعد از تعاونی‌های برتر را دارند و همچنین پنج تعاونی دیگر را به عنوان تعاونی‌های دارای تداوم برتری انتخاب خواهیم کرد.

وی گفت : تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ تعاونی برای شرکت در نهمین جشنواره سراسری تعاونی‌های برتر اظهار آمادگی کرده‌اند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که به دنبال بازسازی و توانمندسازی تعاونی‌ها هستیم، اظهار کرد: از مجموع ۱۹۸ هزار تعاونی ثبت شده در کشور ۱۱۰ هزار تعاونی فعال هستند و می‌توان گفت که ۴۰ درصد تعاونی‌های ثبت شده در وضعیت غیرفعال قرار دارند. از این‌رودر تلاش هستیم که ضمن افزایش کمی تعاونی‌های به کیفیت آنها نیز بپردازیم و در کنار تشکیل تعاونی‌های جدید کارآمدسازی، توانمدسازی و بازسازی تعاونی‌ها را دنبال کنیم.

وی تعاون یکی ازسه رکن اصلی اقتصاد است گفت: باتوجه به اینکه تعاون همواره در اقتصاد نقش موثری داشته است سیاست های مختلف در این زمینه دولت را ترغیب به گسترس بخش تعاون کرده است.

وی ادامه داد: سیاست های اصل۴۴ و سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید مستقیم بر توسعه این بخش دارد و باتوجه به نقش پررنگ تعاونی های سهام عدالت, عام و فراگیر می توان گفت نقش این بخش در اقتصاد حائز اهمیت است.

وی در ادامه به ۷برنامه برای توسعه بخش تعاون اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و منابع انسانی، هم افزایی شبکه ای، تأمین منابع و مشوق ها، تقویت و همکاری بین شبکه ای،توسعه بازار و برند و تعمیم و توسعه نظارت از جمله برنامه های مهم در این هفته است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches