×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
بهره‌برداری از راه‌آهن فیروزان-کرمانشاه، هفته آینده با حضور رییس جمهوری

اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، از بهره برداری راه آهن فیروزان کرمانشاه در هفته آینده، با حضور رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش مهر، خیرالله خادمی در نشست خبری در خصوص پروژه‌های در دست ساخت این شرکت اظهار داشت: در مجموع ۲۷۸ هزار کیلومتر انواع مسیرهای جاده‌ای و ریلی در کشور وجود دارد که ۲۲۱ هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی و انشعابات فرعی تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: همچنین از ۴۲ هزار کیلومتر مجموع راه اصلی و بزرگراه‌ها، ۱۷ هزار کیلومتر آن را بزرگراه و باقی مانده را راه های اصلی تشکیل می‌دهد؛ ضمن اینکه ۲۴۰۰ کیلومتر آزادراه داریم که با ۱۳ هزار و ۳۵۰ کیلومتر راه‌آهن و انشعابات فرعی آن، شبکه حمل‌ونقل کشور را تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: تعهدات این شرکت که در قالب امضای موافقت‌نامه با سازمان برنامه و بودجه منعقد شده، حدود ۴۱ هزار کیلومتر انواع راه و راه‌آهن است که تاکنون، ۱۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از تعهدات ما در دست بهره‌برداری و ۱۴ هزار و ۳۳۰ کیلومتر نیز در دست اجراست.

وی تصریح کرد: همچنین ساخت ۱۱ هزار و ۳۰۰ کیلومتر انواع راه نیز پس از تکمیل مطالعات و تأمین منابع در دستور کار اجرا قرار خواهند گرفت که برای انجام آن‌ها ۱۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با توجه به تعدیل پروژه‌های در دست اجرا به طول ۱۴ هزار و ۳۳۰ کیلومتر برای انجام تعهدات خود در قالب قراردادهایی به مبلغ ۲۷ هزار میلیارد تومان، ۵۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل همان پروژه‌ها نیاز است.

خادمی تصریح کرد: سالانه حدود ۷ هزار میلیارد تومان از طریق دولت و بخش خصوصی در زیربناهای حمل‌ونقل سرمایه‌گذاری می‌شود و طبق بررسی‌های انجام‌شده نزدیک به ۷۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم از شغل برخوردار هستند و با احتساب سرانه ۵ نفر برای هر خانوار بیش از ۳۰۰ هزار نفر از ساخت این پروژه‌ها منتفع می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به اولویت‌های اقتصاد مقاومتی نسبت به سایر پروژه‌ها که طول آنها به ۲۶۰۰ کیلومتر می رسد گفت: برخی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تا پایان سال جاری و برخی دیگر نیز تا پایان نیمه نخست سال آینده تکمیل و تحویل می شوند. این پروژه‌ها با متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصد شامل هزار کیلومتر راه‌ روستایی، ۸۵۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه، ‌۲۳۷ کیلومتر آزادراه و ۵۱۶ کیلومتر راه‌آهن می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches