×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بهبود روابط بانکی با بریتانیا از اولویت‌های سازمان توسعه و تجارت

اقتصادتهران: مدیرکل دفتر اروپاو آمریکای سازمان توسعه و تجارت کشور گفت: بهبود روابط بانکی با بریتانیا یکی از مهم ترین اقدامات برای توسعه روابط با این کشور است.

بهروز حسن الفت روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، درباره سفر «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس به کشور، گفت: ماهیت این سفر، سیاسی است و از طریق وزارت امور خارجه هماهنگی های لازم در این باره انجام شده است.

این مقام مسؤول درباره روابط تجاری ایران و انگلیس اظهار کرد: میزان صادرات و واردات ما به این کشور بر مبنای گمرک در سال ۱۳۹۵ به ترتیبت ۴۰ میلون دلار و ۳۶۶ میلیون دلار بوده است و همچنین در هفت ماهه نخست سال ۱۳۹۶ نیز به ترتیب ۲۹ میلیون دلار صادرات و ۵۳۶ میلیون دلار واردات داشتیم.

وی، عمده کالاهای صادراتی کشورمان به بریتانیا را شامل انواع کفپوش ها در حوزه فرش، فرش ماشینی و موکت، مواد پتروشیمی همچون پلی اتیلن، محصولات آهن، فولاد، کُرک، سوماک و خرما عنوان کرد.

مدیر دفتر اروپا و آمریکا، ذرت دامی، لوبیا، سویا، کنجاله، نیشکر، کائولین، خاک های رسی کائولینی، مکمل های دارویی، ماشین آلات و دستگاه ها را عمده ترین کالاهای وارداتی از بریتانیا برشمرد.

وی با بیان اینکه تراز تجاری ایران و بریتانیا در سال ۱۳۹۵ نسبت به ۱۳۹۴ بهبود یافته، افزود: تراز تجاری ایران و انگلیس در سال ۱۳۹۴، منفی ۳۷۶ بود که در سال ۱۳۹۵ به منفی ۳۲۶ رسید.

الفت اعلام کرد: تراز تجاری هفت ماهه ابتدای امسال به رقم منفی ۵۰۷ رسیده و دلیل آن نیز واردات نهاده های دامی و محصولات کشاورزی است که توسط وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته و افزایش وارداتی در زمینه ماشین آلات و تجهیزات و محصولات صنعتی نداشتیم.

وی درباره توسعه روابط میان دو کشور گفت: بهبود روابط بانکی با بریتانیا به منظور تسهیل فعالیت شرکت ها از اولویت های ماست.

الفت عنوان کرد: در زمان حاضر دو یا سه شعبه از بانک های ایرانی در بریتانیا فعالیت می کنند اما طرف بریتانیایی مجوزهای لازم برای کار با پوند را به آنها نداده و در عملیات بانکی این شعبه ها محدودیت هایی وجود دارد و آنها تحت قوانین این کشور فعالیت می کنند و بنابراین لازم است اقدامات مقتضی در این زمینه انجام شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches