×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
بنادر گوادر و چابهار را مکمل یکدیگر می‌دانیم

اقتصادتهران: وزیر کشور پاکستان و وزیر برنامه ریزی، توسعه و اصلاحات این کشور گفت که دولت کشورش به بندر چابهار به عنوان رقیب نگاه نمی کند، بلکه آن را مکمل بندر گودار می داند.

 به گزارش ایرنا ‘احسن اقبال’ در همایش تبیین همکاری های منطقه ای ایران، چین و پاکستان’ گفت:اسلام آباد بر همکاری های منطقه ای در راستای تحقق توسعه پایدار اعتقاد کامل دارد و به طور یقین به دنبال گسترش همکاری ایران و پاکستان از دو بندر گوادر و چابهار هستیم.

وی همچنین با تاکید بر لزوم گسترش همکاری سه جانبه ‘ایران، پاکستان و چین’ برای گسترش رفاه در جامعه، تصریح کرد:دوران سیاست گرایی صرف به پایان رسیده و زمان آن رسیده که اگر کشوری به دنبال جغرافیای اقتصادی است، با کشورهای منطقه نیز همکاری گسترده داشته باشد.

احسن اقبال همچنین از کریدور اقتصادی چین و پاکستان به عنوان نقطه عطف همکاری های منطقه این دو کشور یاد کرد و افزود:از ایران نیز درخواست می کنیم تا در توسعه و گسترش زیرساخت های منطقه در این طرح بزرگ مشارکت کند.

وزیر کشور پاکستان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه میزان مبادلات تجاری ایران و پاکستان با توجه به ظرفیت های فراوان دو کشور رضایتبخش نیست، افزود:لازم است که فرصت های تجاری جدید برای بازرگانان و فعالان تجاری دو کشور بیش از پیش فراهم شود.

رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی اسلام آباد و سفیر پیشین پاکستان در ایران

نیز در سخنانی در این نشست گفت:ایران، پاکستان و چین به یکدیگر حسن نیت دارند و همکاری‌های منطقه ای به ویژه کریدور اقتصادی چین و پاکستان می تواند به عنوان نقطه عطف همکاری مطرح شود.

‘خالد محمود’ اضافه کرد:چین و پاکستان، ایران و دیگر کشورها را به پیوستن به پروژه CPEC دعوت می کنند و حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از این خواستار پیوستن به این طرح شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches