×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
بسته‌های تشویقی برای احیای بافت‌های فرسوده تهران

اقتصادتهران: مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان تهران از صدور پروانه رایگان ساختمانی و اعطای وام ۵۰ میلیون تومانی مسکن برای نوسازی بافت فرسوده در شهر تهران خبر داد.

به گزارش مهر، محمد نادر محمدزاده در نشستی با موضوع معرفی پروژه‌های دهه فجر امسال در حوزه راه و شهرسازی گفت: دهه فجر امسال ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن افتتاح می‌شود که شامل افتتاح ۴۲۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پرند و پردیس، ۴۲۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۶۶۵۰ واحد احیای بافت‌های فرسوده و ۵۰۰ واحد نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه ساختمان، تعدادی ساختمان اداری و خدماتی متعلق به دستگاه‌های دولتی و عمومی به بهره‌برداری خواهد رسید که مهمترین آنها ساختمان مدیریت بحران استان تهران در  ۲۲۰۰ متر مربع در شمال شرق پایتخت، مجتمع فرهنگی هنری شهرستان قدس در ۴۰۰۰ مترمربع و مجتمع خدمات بهزیستی شهرستان قدس در ۱۰۰۰ مترمربع است.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان تهران اظهار داشت: در استان تهران ۳۲۰ هزار واحد مسکن مهر، تعهدِ ساخت بود که ۳۸ هزار واحد آن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و مابقی در شهرهای جدید است. در شهر جدید پردیس با افتتاح این واحدها، تنها ۲۵ هزار واحد باقی می‌ماند که ۲۰ هزار واحد آن متقاضی مؤثر دارد. در پردیس نیز ۵۸ هزار واحد باقی خواهد ماند که برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی آن ۲۰۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

به گفته محمدزاده، سال آینده به جز پردیس، پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد. همچنین مسکن مهر پرند نیز تا تابستان ۹۷ به اتمام خواهد رسید.

وی تأکید کرد: این اداره کل در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان برای سایت‌های مسکن مهر در حال احداث ۵ مدرسه ـ که در مجموع ۸۵ کلاس درس برای شهرهای رباط‌کریم، دماوند، رودهن و … است ـ، دو باب کلانتری در شهرهای پیشوا و پاکدشت، مسجد، درمانگاه در دماوند و چند تأسیسات روبنایی دیگر هستیم. همچنین در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر نیز در حال کیفی کردن خدمات و افزایش تأسیسات روبنایی و فضاهای تجاری برای ارتقای کیفیت زندگی در واحدهای مسکن مهر هستیم که با اجرای این پروژه‌ها، سایت‌های مسکن مهر به شهرداری‌ها واگذار خواهد شد.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان تهران درباره افزایش سطح دسترسی حمل و نقل عمومی برای افزایش ارتباطات تهران با شهرهای حومه گفت: توسعه شبکه قطار حومه‌ای و خطوط مترو در دست اجراست. در حال حاضر روزانه ۶۵۰ هزار خودرو از حومه وارد تهران می‌شود که این رقم در حال رشد است؛ به همین دلیل دولت در فکر کاهش حجم ورودی خودروها با هدف کاهش آلودگی پایتخت است، به همین منظور خطوط ریلی قطارهای حومه‌ای از سمت جنوب شرق، جنوب پایتخت و غرب تهران در حال توسعه است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches