×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
برگزیدگان دهمین دوره جشنواره بازی‌های فکری تهران معرفی شدند

اقتصادتهران: اختتامیه دهمین دوره جشنواره و بازی‌های فکری استان تهران در بخش مکعب روبیک عصر پنجشنبه به میزبانی برج آزادی برگزار و نفرات برتر هر بخش مشخص شدند.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از جامعه اقتصادی؛ مهدی قهاری رییس کمیته بازی‌های فکری استان تهران در حاشیه این مسابقات به خبرنگاران گفت: این مسابقات در ۲ مرحله مقدماتی و فینال برگزار شد که دوره مقدماتی آن با شرکت پنج هزار و ۶۰۰ کودک و نوجوان از سراسر استان تهران طی یک ماه انجام شد.

وی ادامه داد: امروز هم در دوره فینال شاهد رقابت ۴۶۰ بازیکن منتخب از سراسر استان تهران بودیم و خوشبختانه سطح مسابقات هم به لحاظ تعداد شرکت کنندگان و هم کیفیت بازی، واقعا بی نظیر و در حد کشوری بود.

قهاری این را هم گفت که البته چند شرکت کننده هم به صورت میهمان در این رقابت‌ها بودند که سطح مسابقات را بیش از پیش ارتقا داد.

رییس کمیته بازی‌های فکری هیات ورزش‌های همگانی با بیان اینکه باید بازی مکعب روبیک را بین کودکان و نوجوانان نهادینه سازی می‌کنیم، افزود: در کشورهای دنیا مانند آمریکا و آلمان روبیک در سطح دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و درصدد هستیم تا این بازی فکری را توسعه بخشیم چراکه این بازی بر روی حرکت فیزیکی، فکری و ذهنی کودکان و نوجوانان اثر مطلوب می‌گذارد.

قهاری ادامه داد: این مسابقات با هدف ترویج بازی‌های فکری، ایجاد نشاط و رقابت سالم و همچنین فرهنگ سازی آموزش بازی‌های فکر در رده‌های سنی مختلف و از همه مهمتر قشر کودک و نوجوان کشور برگزار شده و می‌شود.

وی تصریح کرد: این مسابقات در ۶ گروه سنی برگزار و به ٢١ برگزیده جوایز نقدی، تندیس و لوح تقدیر اهدا شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches