×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی؛ بهار سال آینده

اقتصادتهران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که هشتمین کمیسیون اقتصادی ایران و مالزی بهار سال آینده در تهران تشکیل می شود.

به گزارش ایرنا، «محمود واعظی» عصر دیروز (شنبه) پس از دیدار با وزیر صنعت و تجارت مالزی در جمع خبرنگاران افزود: هشتمین کمیسیون پس از مدت ها وقفه در روابط دو کشور و با هدف افزایش سطح روابط دوجانبه در تهران برگزارخواهد شد.

وی به تصمیم رئیس جمهوری برای افزایش حجم روابط با مالزی اشاره کرد و گفت: برگزاری این کمیسیون راهکار خوبی برای تحقق این هدف است.

واعظی به حضور ۲۰ شرکت مالزیایی در این سفر اشاره کرد و گفت: حضور این شرکت ها نشان دهنده عزم مالزی برای گسترش همکاری هاست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امضای موافقتنامه تجارت توجیهی را یکی از راهکارهای موثر در افزایش روابط اقتصادی ایران و مالزی عنوان کرد و افزود: به دنبال تسهیل تجارت آزاد با مالزی در گام بعدی خواهیم بود.

واعظی به انجام مذاکره های دیگر با هیات اقتصادی مالزیای اشاره کرد و ادامه داد: نمایندگان بانک های مرکزی دو کشور نیز در این سفر برای بررسی راه های گسترش همکاری های دوجانبه با یکدیگر مذاکره خواهند کرد.

این عضو هیات دولت گفت: شرکت خودروسازی پروتن تمایل دارد در ایران فعالیت خود را از سرگیرد که برای این منظور با طرف های ایرانی وارد مذاکره شده است.

به گفته وی، مذاکره برای صادرات محصول های پتروشیمی ایران به مالزی بین مقام های مسئول دو کشور انجام شده و قرار است محصول پتروشیمی ایران وارد بازارهای مالزی شود.

واعظی درباره مذاکره های انجام شده میان وزیر نفت ایران و وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی نیز گفت: گفت وگوهای بسیار خوبی انجام شد و نتایج خوبی برای دو کشور به همراه داشت.

وی همچنین با یادآوری جنبه های مختلفی که برای همکاری اقتصادی دو کشور وجود دارد، اظهار کرد: تلاش می شود در کمیسیون مشترک در بهار سال آینده، نقشه راه توسعه همکاری های دوجانبه تدوین شود.

واعظی به حضور نزدیک به ۲۰ هزار ایرانی، پنج هزار دانشجو و ۳۰ استاد ایرانی در کشور مالزی نیز اشاره کرد و گفت: حضور سالانه ۶۰ هزار گردشگر ایرانی در مالزی فرصت مناسبی برای توسعه همکاری در بخش گردشگری است.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی از تلاش مقام های دو طرف برای تسهیل همکاری بخش های خصوصی دو کشور خبر داد و اضافه کرد: تصمیم گرفته شد اتاق بازرگانی مشترک ایران و مالزی در اتاق بازرگانی کشورمان تشکیل شود و مورد حمایت ویژه دولت قرار گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بخش آی.تی و آی.سی.تی را از دیگر زمینه ها برای گسترش روابط دوجانبه دانست و گفت: تلاش می شود از تجربه های مالزی در این زمینه نیز استفاده شود.

به گزارش ایرنا، وزیر تجارت بین المللی و صنعت مالزی عصر شنبه پس از دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از عزم دو کشور برای امضای موافقتنامه تجارت توجیهی و همچنین بازگرداندن سطح روابط به دوران پیش از تحریم ها خبر داد.

وی ادامه داد: موافقت شده است کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی سال آینده در تهران برگزار شود.

به گزارش ایرنا، وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی دو هفته پس از سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به کوالالامپور برای گسترش روابط به تهران وارد شد. وی ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی مالزی و ایران را بر عهده دارد. در این هیات ۲۸ نماینده از ۱۷ شرکت حضور دارند.

هفدهم مهرماه امسال رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به مالزی اعلام کرد برقراری ارتباط بانکی از طریق تشکیل حساب مشترک برای تسهیل تسویه حساب مبادلات تجاری، اتصال سوئیچ کارت های بانکی و تشکیل کمیته ای برای رفع بانکی میان دو کشور در سفر به کوالالامپور پیگیری شد.

مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches