×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
برگزاری پانزدهمین اجلاس معاونین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور

اقتصادتهران: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود هزاران امید در جامعه، ناامید کننده ترین ها را با دانشجویان مطرح می کنیم، در صورتی که اولین رسالت ما این است که فضای دانشگاه ها را به سمت شادی و نشاط ببریم.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سعید نمکی روز یکشنبه در پانزدهمین اجلاس معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور افزود: البته فضای امروز دانشگاه ها، غم انگیز است و از سازمان صدا و سیما که در ایجاد تلطیف و تحول در فضای روانی جامعه کمک می کنند، تشکر می کنم.

وزیر بهداشت، افسردگی را عاملی برای اعتیاد، خودکشی، آسیب ها و فروپاشی اجتماعی دانست و گفت: بنده قبول ندارم که فقر اقتصادی عامل افسردگی است چون می بینیم که پولدارهای افسرده و غمگین در کشور، کم نیستند و متاسفانه فضا و جو به گونه ای است که ناامیدی و یاس را در جامعه پمپاژ می کنیم.

نمکی با اشاره به تفاوت نشاط و بی هویتی و بی حرمتی، یادآور شد: هزاران فعالیت شادمانه سنگین وجود دارد و به محض ورود به تلطیف فضای دانشگاه ها، هجمه ای از بیرون به طور سنگین بر ما آوار می شود که این مسئولان، دانشگاه ها را به سمت بی هویتی و شکستن حرمت ها می برند و نباید از هجمه ها ترسید و در مقابل آنها ایستادگی و درست برنامه ریزی کرد و نباید اجازه دهیم که موازین اخلاقی و شرعی، مخدوش شود و فرزند شهیدی دل شکسته شود از اینکه مبانی که خون شهدا حافظ آنها بوده، پایمال شود.

غم شکن باشید

وی خطاب به معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور، گفت: سعی کنید غم شکن باشید و این رسالت شما است که نسل جوان را از آشفته بازار روح و روان به سمت فضای لطیف شادمان رهنمون کنید و هنرمندانه است که سعی کنید هم چارچوب های نظام، انقلاب و حرمت شهدا محفوظ بماند و هم برای فضای غم انگیز که سرمایه های اجتماعی را نابود می کند و به سمت روان پریشی مزمن و فروپاشی شخصیتی می برد، راهکار و علاج پیدا کنید.

وزیر بهداشت یادآور شد: امروز دانشگاه ها و دانشجویان دچار بی خویشتنی شده اند. ایران کشوری با فرهنگ و دیرینه بسیار غنی است و دانشجویان، همه دانشمندان خارجی را به خوبی می شناسند اما شناخت کاملی از حافظ، سعدی، فردوسی، ابوعلی سینا و جرجانی ندارند در حالیکه از این ظرفیت ها در دانشگاه ها استفاده نمی کنیم و دانشجویان دچار بی خویشتنی می شوند و پا به رکاب مهاجرت هستند و غیر از بی مهری ها، یکی از دلایل تمایل دانشجویان به مهاجرت این است که برخی دانشجویان با روش آموزش ما، علاقه ای به آب و خاک خود ندارد.

نمکی تاکید کرد: باید آمیزش دانشجویان با فرهنگ غنی خودشان را برگردانیم و متاسفانه در دروس دانشگاهی، آشنایی با مفاخر علمی و فرهنگی کشور، آموزش داده نمی شود و این ضعف ما است. در دنیا می گویند توسعه اگر در کشوری رخ بدهد که دیرینه فرهنگی ندارد، توسعه وارداتی است و پایدار نخواهد بود و توسعه ای پایدار است که مردمان آن سرزمین مبتنی بر فرهنگ جوامع شان، علم و حتی علم وارداتی و ناب ترین اندیشه های جهانی را بومی کنند و این کار را در دانشگاه ها نکرده ایم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches