×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
برگزاری همایش سراسری تئاتر مردمی در ایام ارتحال امام خمینی(ره)

اقتصادتهران: چهارمین همایش سراسری تئاتر مردمی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) در محوطه تئاتر شهر، حرم امام خمینی (ره) و گلزار شهدای بهشت زهرا (۱۳ تا ۱۷ خرداد) برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، نشست رسانه‌ای چهارمین همایش سراسری تئاتر مردمی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی، امیرحسین شفیعی دبیر همایش و حمیدرضا قنبری مجری، کارشناس و اصحاب رسانه ساعتی پیش (۹ خرداد)، در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این نشست زارعی با اشاره به اینکه سال‌هاست در عرصه هنرهای نمایشی کاری راجع به شخصیت معمار کبیر انقلاب صورت نگرفته،‌گفت: دوره اول و دوم همایش تئاتر خرداد زمانی که در حوزه هنری استان تهران بودم را برگزار کردم. سال گذشته نیز که به حوزه آمدم جای این همایش را در عرصه تئاتر خالی دیدم از انصاف به دور است که راجع به امام کار هنری نداشته باشیم.

وی با اشاره به کمرنگ شدن جرقه‌های اولیه انقلاب در نسل جوان و حتی کسانی که در آن سال‌ها بوده‌اند‌، افزود: این جشنواره شاید یک قدم بسیار کوچک در مسیر یادآوری خاطرات انقلاب باشد، ما اهداف بلندمدتی داریم تا این همایش را به نام تئاتر انقلاب نامگذاری کنیم و علاوه بر بخش خیابانی به بخش صحنه‌ای نیز بپردازیم و نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی و هنری در این عرصه هستیم.

 سپس امیرحسین شفیعی با تشریح برخی فعالیت‌های دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: سال گذشته بخش خیابانی سوره ماه، جشنواره نقالان علوی، همایش نمایش ترافیک و تولیداتی برای جشنواره فجر را در رزومه کاری خود داریم.

وی در ادامه درباره همایش سراسری تئاتر گفت: این همایش ۱۳ تا ۱۷ خرداد در حرم مطهر حضرت امام (ره)، محوطه تئاتر شهر و گلزار شهدای بهشت‌زهرا و همچنین همزمان در استان‌های ایلام، اصفهان، لرستان، کهگیلویه، کردستان، کرمانشاه، گیلان، خوزستان، مازندران، همدان و هرمزگان و همچنین مراسم اختتامیه ۱۷ خرداد ساعت ۲۰ نیز در کنار مزار شهدای  غواص در حوزه هنری برگزار خواهد شد.

شفیعی یادآور شد: ۶۷ اثر به دبیرخانه این همایش رسید که بعد از بررسی دبیران ۲۷ اثر نهایی شد این کارها اختصاصاً درباره امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی است. همایش رقابتی نخواهد بود و پس از همایش اجرای عموم آثار را خواهیم داشت. بودجه همایش از بخش خیابانی حوزه فراهم می‌شود شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا همه کارگردان‌ها روز پس از اختتامیه در تهران تقدیر شوند.

وی درباره برنامه‌های تئاتر در حرم امام خمینی (ره)، گفت:‌پیش‌بینی شده تا ۱۳ و ۱۴ خرداد که خیل عظیم عاشقان امام خمینی (ره) در حرم اوقات فراغتی دارند، آثاری با تولیدات مرتبط درباره امام خمینی (ره) برایشان به نمایش گذاشته شود.

 شفیعی درباره وضعیت فعلی هنر تئاتر خیابانی گفت: دو دهه است که تئاتر خیابانی فعال شده،‌ آفت این تئاتر جشنواره‌زدگی است چرا که اگر جشنواره‌ها نباشند، تئاتر خیابانی هم نخواهد بود ما در حوزه تلاش کردیم آثاری را تولید و به اجرای عموم بگذاریم. من به شدت مخالف مسابقه در عرصه تئاتر هستم. بزرگ‌ترین آسیب نیز همین جشنواره‌ها و مسابقات است. امروز ما بیش از ۵۰ جشنواره تئاتر خیابانی در استان‌ها داریم که از همه این جشنواره‌ها و همه این ۲۵ سال شاید ۱۰ اثر شاخص آن تولید نشده است و اگر هم شده به اجرا عموم نرسیده است. خود خانواده تئاتر و هنرمندان باید تئاتر خیابانی را جدی بگیرند. دانشجویان می‌توانند در عرصه تئاتر خیابانی فعال شوند و آن را رونق دهند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches