×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
برگزاری نهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه؛ ۱۳ آذر

اقتصادتهران: رییس پژوهشکده بیمه از برگزاری بیست و سومین گردهمایی ملی و نهمین گردهمایی بین المللی بیمه و توسعه ۱۳ آذر همزمان با روز ملی بیمه با حضور ۲۵۰۰ کارشناس داخلی و خارجی و مسوولان ارشد بیمه در تهران خبر داد.

  به گزارش خبرنگار ما، دکتر امیر صفری، رئیس پژوهشکده بیمه روز شنبه ششم آذر ماه ۹۵ در پیش نشست خبری بیست و سومین گردهمایی ملی و نهمین گردهمایی بین المللی  بیمه و توسعه که قرار است با موضوع کارکردها و سازو کار بازار در صنعت بیمه در محل برج میلاد تهران برگزار شود، نخست به ارایه گزارشی از فعالیت های انجام گرفته در این باره پرداخت و پس از آن به پرسش های خبرنگاران پاسخ گفت.

صفری با اعلام این مطلب که گردهمایی مذکور با حضور ۲۵۰۰ نفر از دست‌اندرکاران صنعت بیمه و دانشگاهیان برگزار می شود ۵ هدف برگزاری این گردهمایی را به ترتیب زیر برشمرد:

-بررسی تازه‌ترین یافته‌های علمی در صنعت بیمه

-دسترسی به پیشنهادات کاربردی برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در صنعت بیمه

-تاثیرگذاری در صنعت بیمه با سیاست‌های فرا و درون صنعتی

-گردهمایی علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران صنعت بیمه

-فراهم سازی امکان ملاقات هیات‌های داخلی و هیات‌های خارجی جهت عقد تفاهمنامه

وی در بخش دیگر سخنان خود محورهای گردهمایی را که به تایید کمیته سیاست‌گذاری و پژوهشکده بیمه رسیده است را نیز FI JVJDF CDV LUVTD ;VN:

– فضای کسب و کار در صنعت بیمه

-تحلیل ساختارهای بازارهای مستقیم اتکایی

– قیمت‌گذاری در باز

– نوآوری در محصولات بیمه‌ای

-تعامل‌ با دیگر بازارهای مالی

-ورود بیمه‌گران خارجی

رئیس پژوهشکده بیمه در پاسخ به پرسش خبرنگار اخبار پولی مالی که صنعت بیمه از این همایش می تواند در انتظار چه نتایجی باشد گفت: انتظار ما بر این است که در خلال همایش، به آخرین یافته های علمی در حوزه دانش بیمه مکانیزم ها و کارکردهای بازار بیمه دست پیدا کنیم؛ اذعان داشت: در این راستا افرادی که علاقمندند می توانند مطالب خود را بنویسند و مقاله های خود را ارائه کنند، تا پژوهشکده بیمه به این افراد دسترسی پیدا کند.

صفری ادامه داد: محقق و پژوهشگر تحقیقاتی را انجام می دهد و سپس نتایج و یافته های تحقیق خود را در همایش ارائه می کند. این موضوع یکی از اهداف ما است و انتظار داریم محقق شود.

وی با اشاره به اینکه ما فقط به دنبال کسب دانش محض نیستیم؛ اظهار داشت: بلکه به دنبال این هستیم که یافته های علمی به اهداف کاربردی، سیاستگذاری، تصمیم گیری و برنامه ریزی نزدیک شود.

صفری با اعلام این مطلب که یکی از ملاک های انتخاب مقاله این است که چه ارزشی برای تصمیم گیری، سیاستگذاری و برنامه ریزی دارد؛ گفت: درواقع اینکه این مقالات چه ارزش کاربردی دارند مورد بررسی قرار می گیرد؛ مقاله ای که صرفا تئوری ها را مطرح کند؛ پذیرفته نخواهد شد. بنابراین سعی ما بر این است که مقاله ای انتخاب شود که ارزش سیاستگذاری، برنامه ریزی و تصمیم گیری داشته باشد.

رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که بر سیاست های کلان اثر بگذاریم؛ در این باره افزود: علاوه بر این، فراهم سازی ملاقات هیأت های داخلی و خارجی برنامه ریزی شده است. سال قبل هم شاهد بودیم که هر دو هیات داخلی و خارجی از این بخش راضی بودند، این کار با مشارکت سندیکا صورت گرفت و نتایج خوبی به دست آمد.

صفری در پاسخ به پرسش دیگر اخبار پولی مالی مبنی بر این که آیا در گردهمایی نقش دانش بنیانها و تکنولوژی های برتر مورد بررسی قرار می گیرد یا خیر؛ گفت: یکی از مباحثی که در همایش مورد بررسی قرار می گیرد؛ تکنولوژی های جدید و نوآوری در صنعت بیمه است. بنابراین بحث تکنولوژی در بازار بیمه هم می تواند مطرح شود؛ البته اگر مقاله ای در اینباره دریافت کرده باشیم.

وی با بیان اینکه یک پنل و یک مورد از سخنرانی ها در پنل همایش راجع به نوآوری در صنعت بیمه است؛ اذعان داشت: بخشی از تکنولوژی، غیر از بحث نوآوری و خلق محصولات جدید متناسب با نیازهای بازار، مقوله نرم افزار و یا تکنولوژی های آموزشی در صنعت بیمه است. این مسئله یکی از موضوعاتی است که ما راجع به آن کار جدی انجام نداده ایم؛ اما جز اهداف و برنامه های ما قرار دارد تا از این به بعد در رابطه با آن پیگیری های لازم را انجام دهیم و ببنیم که آیا می توانیم نرم افزارهای مدرن تر را از خارج از کشور دریافت کنیم و یا نرم افزارهای موجود در داخل را ارتقا دهیم.

وی با تاکید براینکه محصول با نرم افزار و تکنولوژی با نوآوری همراه است، و این موارد در صنعت بیمه با همدیگر عجین هستند؛ گفت: این موضوع بسیار حائز اهمیت است و بارها از جانب ما مطرح شده است؛ اما تا به امروز دستاوردی نداشته ایم ولی به دنبال این امر هستیم.

رئیس پژوهشکده بیمه گفت: قرار است دانش افراد برتر و با تجربه بیمه ای را بین همه افراد تقسیم کنیم و آن را در اختیار نسل آینده قرار دهیم. برای مثال با افراد با تجربه صنعت بیمه مصاحبه کنیم، آنچه که این افراد تجربه کرده اند را از آن ها دریافت و در نهایت منتشر کنیم. این امر به نوعی نشر دانش، تجربه و تکنولوژی بیمه ای است. برحسب موضوع، این کار را انجام داده ایم؛ اما از نظر اینکه سراغ افراد باتجربه برویم و دانش آن ها را استخراج کنیم هنوز کاری صورت نگرفته است.

وی در ادامه به موضوع گردهمایی کارکردها و سازوکار بازار در صنعت بیمه  اشاره کرد و گفت: بازار یک نهاد و محلی برای تقابل عرضه و تقاضا به منظور رفع نیازهای طرفین است اما با توسعه ارتباطات و رشد تکنولوژی بازار از ماهیت مکانی خارج شده، مفهوم سنتی خود را از دست داده و تبدیل به مکانیزمی برای تنظیم فعالیت‌های اقتصادی شده است.

صفری با بیان بازار به شرط وجود رقابت سالم و سازنده در در بالاترین حد خود است،افزود: این وضعیت به بهبود کارکرد بازار منجر خواهد شد.

رئیس پژوهشکده بیمه افزود: پژوهشکده بیمه  از طریق این گردهمایی می خواهد بداند که آیا مکانیزم‌های صنعت بیمه در بازار به درستی عمل می‌کند؟ آیا رقابت به بهترین شکل وجود دارد؟ نوآوری و تنوع در صنعت بیمه مشاهده می‌شود؟ و به طور کلی می‌خواهیم میزان کارآمدی و اثربخشی بازار بیمه را بسنجیم.

صفری تاکید کرد: رقابت در صنعت بیمه مهمترین محور گردهمایی امسال است که میزگردهایی با موضوع این مهمترین محور برگزار می‌شود.

به گفته وی الکساندر الیانس از مدیران با سابقه بیمه‌های بین‌المللی و پرفسور هنری لوویژه دو میهمان ویژه گردهمایی امسال هستند.

صفری افزود:۱۲۹ مقاله به پزوهشکده ارسال شد که توسط اعضای کمیته مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت  شانزده مقاله برای ارائه در این گردهمایی مورد تایید قرار گرفته که چهار مقاله به زبان انگلیسی است و در پایان از سه مقابله برتر تقدیر خواهد شد.

به گفته وی شرکت های مونیخ ری، یو ای دی انگلیس، تویوتا تی اس ژاپن، ناسکو فرانسه، ارگو آلمان ، آدری جمهوری آذربایجان و چند شرکت از حوزه خلیج فارس شرکت هایی هستند که قصد دارند در حاشیه این گردهمایی با طرف های ایرانی مذاکره کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches