×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
برگزاری نمایشگاه‌ها کمکی به رونق تولید می‌کند؟

اقتصادتهران: بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در حالی امروز (۱۱ اردیبهشت‌ماه) آغاز به کار می کند که صنعت نفت ایران درگیر با اعمال تحریم های یکجانیه است. هم اکنون موضوع صادرات نفت ایران و نیز میزان و حجم صادرات فعلی از اهمیت زیادی برخوردار است. مسوولان صنعت نفت و گاز کشور در حالی در این رویداد دور هم جمع خواهند شد که بدون شک بررسی آینده وضعیت این صنعت و ارائه راهکارهای مفید در این گردهمایی بزرگ یکی از ضروریات اصلی به شمار می رود.

اما نکته اصلی این که آیا واقعا برگزاری این نمایشگاه می تواند مشکلاتی را برطرف کند؟ و آیا این گردهمایی تاثیری در آینده وضعیت بازار نفت ایران دارد یا خیر؟

هفته گذشته دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی در حالی طی ۴ روز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد که تقریباً آنطور که انتظار می رفت دستاورد عظیمی برای این صنعت نداشت. به بیان دیگر به جز برگزاری نشست خبری و ارائه گزارش عملکرد توسط چندین شرکت _ نه بانک‌ها  و بیمه‌ها_ تقریبا هیچکدام از بانک ها یا شرکت های بیمه خود را ملزم به ارائه گزارش عملکرد آنچه که در نظام بانکی می گذرد ندانستند و مدیران عامل بسیاری از آن ها حتی سری هم به غرفه های خود نزدند!

در چنین حالتی آیا باید دید برگزاری نمایشگاه‌هایی که به واسطه برگزاری چندین ساله آن‌ها به نوعی تکرار و عادت تبدیل شده آیا می‌تواند وضعیت نابسامان اقتصادی کشور را حل کند یا به واسطه انجام هزینه برای طراحی غرفه ها، تنها به محلی برای نمایش غرفه ها تبدیل خواهد شد؟

تاکنون تمهیدات جدی برای رهایی از وابستگی از نفت و نیز فاصله گرفتن از نفت محور بودن که معضلی اصلی اقتصاد کشور است اندیشیده نشده و اگر برنامه ای اجرایی شده، آن نتیجه دلخواه از آن به دست نیامده است. حال شاید مدیران صنعت نفت کشور بتوانند در نمایشگاه امسال، راهکاری برای خروج وابستگی نفتی ارائه کنند تا بلکه نمایشگاه امسال بتواند دستاوردی برای این صنعت به همراه داشته باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches