×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
برگزاری جلسه وزاری آموزش و پرورش و علوم برای تعیین تکلیف کنکور

اقتصادتهران: وزیر آموزش و پرورش از احتمال برگزاری آزمون استخدامی جدید در دی ماه خبر داد و توضیحاتی درباره حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان در شب گذشته ارائه کرد.

سید محمد بطحایی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جمع خبرنگاران در واکنش به وقوع سانحه تصادف اتوبوس راهیان نور در شب گذشته اظهار کرد: اردوها  از فرآیند یاددهی و یادگیری قابل حذف نیست ولی ما موظفیم امنیت و سلامت اردوها را فراهم کنیم.

وی افزود: علت اتفاقی که متاسفانه دیروز علی رغم تمهیدات آموزش و پرورش، بسیج و سپاه رخ داد بی احتیاطی راننده‌ای بود که از مقابل می آمد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بعد از اتفاقی که در داراب افتاد ما دستورالعمل اردوهای دانش آموزی را مورد بازنگری جدی قرار دادیم عنوان کرد: در این دستورالعمل حرکت در شب ممنوع و مرکز کنترل سفرهای دانش آموزی راه اندازی شد که به صورت ۲۴ ساعته فعال است و مرتبا سفرها را در روز ۳ تا ۴ مرتبه مورد رصد قرار می دهد.

بطحایی ادامه داد: دیروز نیز تمام مکانیسم‌های کنترلی و تمهیداتی لازم برای سفر رعایت شده بود، همه همکاران آموزش دیده بودند و اتومبیلی به عنوان اسکورت کاروان در جلو حرکت می کرد و در هر اتوبوس مربیانی حضور داشتند و حرکت اتوبوس بین ساعت ۵ صبح تا ۱۱ شب دیده شده بود.

وی با اشاره به انتقاداتی که در فضای مجازی مبنی بر اجباری بودن اردوهای راهیان نور مطرح شده بود، اظهار کرد:  مجددا تاکید می‌کنم علی رغم اینکه اردوها از نظر متخصصان تعلیم و تربیت یک ضرورت است، اما به هیچ وجه این اردو و اردوهای دیگر اجباری نیستند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: چنانچه اولیای دانش آموزان بنا به هر علتی رغبتی به فرستادن فرزندشان به اردو نداشته باشند اجباری در کار نیست. باز هم تلاش می کنیم با همراهی سایر ارگان ها چون پلیس راهور و وزارت راه مواردی که امکان کنترل هست بازتنظیم کرده و میزان کنترل را بالاتر ببریم تا کمتر شاهد اینگونه حوادث دلخراش باشیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches