×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
برگزاری اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز؛ ماه آینده

اقتصادتهران: معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به احتمال تمدید دور فعالیت دبیرکل ایرانی مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: نشست سران «جی.ای.سی.اف» دوم آذرماه در تهران برگزار می شود.

امیرحسین زمانی نیا، بعدازظهر امروز (شنبه) در نشستی، افزود: سومین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز با شعار «گاز طبیعی سوخت منتخب برای توسعه پایدار» در تهران برگزار می شود.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به احتمال تمدید دوره دبیرکلی مجمع کشورهای صادرکننده گاز در نشست سران این مجمع در تهران، افزود: دعوتنامه همه سران کشورهای عضو این مجمع از سوی حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی کشورمان ارسال شده است.

وی اضافه کرد: نشست هیات عالی رتبه این مجمع ٢٩ آبان ماه و برگزاری نشست عادی و فوق العاده این مجمع در ٣٠ آبان ماه برگزار خواهد شد.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان اینکه نشست سران «جی.ای.سی.اف» دوم آذرماه برگزار می شود، گفت: در این نشست سران کشورهای ۱۲ عضو اصلی شامل کشورهای ایران، الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، روسیه، لیبی، امارات، نیجریه، قطر، ترنیداد، توباگو و ونزوئلا به همراه پنج کشور ناظر هلند، نروژ، عمان، عراق و پرو حضور می‌یابند.

وی با اشاره به نقش روزافزون گاز در سبد انرژی جهانی، گفت: در حال حاضر ٢۴ درصد از ترکیب انرژی جهان را سوخت گاز تشکیل می‌دهد و رشد مصرف گاز هم اکنون از نفت بیشتر است و این ترکیب در سال ٢٠٣۵ به ۲۶٫۱۱ درصد خواهد رسید.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت ادامه داد: ایران با داشتن ۳۳٫۸ تریلیون مترمکعب ذخایر اثبات شده در جایگاه نخست دارندگان ذخایر گازی جهان قراردارد.

وی با بیان اینکه تولید گاز ایران از ٧۵٠ میلیون متر مکعب به یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون متر مکعب در پایان برنامه ششم توسعه خواهد رسید، افزود: در سال ٢٠١٣، بیش از ١۶۶ میلیارد مترمکعب گاز درایران تولید شده است که با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی، میزان آن افزایش خواهد یافت.

زمانی نیا با اشاره به مهم ترین بحث های مطرح در اجلاس وزارتی جی ای سی اف، اظهار داشت: تولید، صادرات و سرمایه گذاری در صنعت گاز از موضوعاتی هستند که مورد بررسی اعضا قرار می گیرد.

وی درخصوص حضور سایر کشورها در سومین اجلاس جی.ای.سی.اف در تهران، گفت: در نشست تهران، نمایندگان کشورهای ترکمنستان، آذربایجان، آژانس بین المللی انرژی، مجمع بین المللی انرژی و اوپک نیز شرکت می‌کنند.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت اضافه کرد: کشور ترکمنستان نیز تمایل دارد به عضویت این مجمع پذیرفته شود اما تاکنون پیشنهادی ارایه نکرده است.

زمانی نیا همچنین با اشاره به سابقه تشکیل جی.ای.سی.اف، گفت: این مجمع به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب تشکیل و نخستین نشست سران کشورهای صادرکننده گاز در ٢۴ آبان ماه ۱۳٩٠ در دوحه و دومین نشست در تیرماه ١٣٩٢ در مسکو برگزار شد.

وی در ادامه درباره افزایش ۵٠٠ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران پس از لغو تحریم‌ها نیز گفت: میزان تولید نفت و گاز ایران نسبت به ذخایر آن بسیار اندک است بنابراین این مقدار تولید بدون شک برای دیگر کشورها قابل پذیرش است.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان اینکه افزایش صادرات نفت ایران پس از لغو تحریم‌ها قابل دفاع است، گفت: بازاریابی برای این مقدار تولید نیز از سوی امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران انجام خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches