×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
برگزاری سومین جشنواره تئاتر شهر با شعار “تهران شهر مهربانی”

اقتصاد تهران: نشست خبری سومین جشنواره تئاتر شهر با حضور شهرام کرمی دبیر جشنواره و امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اهداف سازمان فرهنگی و هنری شهرداری گفت: سازمان سه کلید واژه اصلی، اول فرهنگ، دوم هنر و سوم شهر را را مدنظر قرار داده و همه رویدادها در این نگاه باید به گونه‌ای طراحی شود که اول فرهنگساز باشند، از زبان و بیان هنر استفاده کنند و گستره مخاطب را مدنظر قرار دهند.

عبدالحسینی افزود: حمایت از گروه‌های جوان و بهره گیری از ظرفیت آنها و همچنین توسعه هنرهای نمایشی در سطح کلان شهر تهران و بالفعل کرن مکان‌ها و فرهنگسراهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری از جمله اهداف ما در برگزاری جشنواره تئاتر شهر است.

او با اشاره به اینکه محتوای تئاتر تقلیدی از زندگی واقعی است، ادامه داد: مطمئنا تئاتر تصویرگر وقایع زندگی است و در ارائه سبک درست زندگی نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود. برگزاری جشنواره تئاتر شهر از چند منظر برای ما اهمیت دارد؛ اول حضور استادان و کارشناسان شناخته شده عرصه هنر کشور در کنار جشنواره است. دومین نکته استقبال گروه‌های جوان و آماتور در کنار هنرمندان حرفه‌ای از این جشنواره است که باعث گسترش اندیشه‌های مختلف در این رویداد هنری شده است.

در ادامه این نشست شهرام کرمی دبیر سومین جشنواره تئاتر شهر ضمن قدردانی از شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاون هنری وی در سخنانی گفت: جمع بزرگی از هنرمندان در برگزاری این جشنواره به ما کمک کردند که از جمله آنها می‌توانم به علی نصیریان رئیس جشنواره که حامی همیشگی ما بودند، اشاره کنم. حضور این هنرمند نعمت بزرگی محسوب می‌شود و وی با وجود مشغله کاری و گرفتاری‌های شخصی مدام و مستمر پیگیر این جشنواره بود و به ما مشاوره می‌داد.

او افزود: سومین جشنواره تئاتر شهر با شعار “تهران شهر مهربانی” برگزار می‌شود که در این دوره ۱۲۶۶ گروه نمایشی متقاضی شرکت بودند که به دلیل استقبال زیاد هنرمندان مجبور شدیم نهایتا به جای ۵۵ گروه میزبان ۶۹ اثر نمایشی در بخش‌های مختلف باشیم. در این دوره تلاش کردیم سالن‌های فرهنگسراها را درگیر جشنواره کنیم و در همین راستا ۱۱ مرکز فرهنگی هنری با ما مشارکت کرده‌اند. همچنین باید از محسن مومنی شریف و رحمت امینی نیز سپاسگزاری کنم که سالن های مهر و ماه حوزه هنری را در اختیار ما قرار دادند. آخرین سالنی که به جمع تالارهای این دوره از جشنواره اضافه شده سالن استاد سمندریان دانشگاه تهران است.

کرمی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا فرهنگسراها از آثار جشنواره تئاتر شهر حمایت لازم را انجام نمی‌دهند و نمایش “من” کار برگزیده دومین دوره این جشنواره به دلیل نداشتن ستاره و چهره شناخته شده امکان اجرا در یک فرهنگسرا را پیدا نکرد و در مکان دیگری اجرا شد، توضیح داد: فرهنگسراها به دنبال نمایش‌هایی هستند که فروش‌شان تضمین شده باشد که این نقطه ضعفی است که ما باید آن را برطرف کنیم، سعی کردیم این نمایش در فرهنگسرا‌های خودمان اجرای عمومی شود اما این امکان فراهم نشد و در نهایت پیگیری‌ها و هزینه‌های اجرای این نمایش در تالار محراب را خودمان تامین کردیم.

او همچنین در ادامه درباره در روند برگزاری جشنواره تئاتر شهر گفت: این جشنواره به سومین دوره خود رسیده و نسبت به دو دوره گذشته خود رشد داشته است و مطمئنا امسال هم با حضور گروه‌های تئاتری به شکل مطلوبی برگزار خواهد شد.

این کارگردان رویکرد اصلی جشنواره را توجه به نسل جوان دانست و اضافه کرد: سعی کردیم امسال سالن‌های فرهنگسراها را درگیر جشنواره کنیم و آخرین سالنی هم به جشنواره اضافه شد، سالن استاد سمندریان دانشگاه تهران است.

او ادامه داد: ما برای اجرای عمومی حدود ۴۰ نمایش که در جشنواره تئاتر شهر اجرا داشتند، برنامه‌ریزی‌ کردیم و بودجه آن هم به تصویب رسیده است که ظرف یک سال آینده این ۴۰ نمایش به اجرای عمومی برسد. بیشترین فعالیت ما در حوزه‌های نمایشی تئاتر کودک و نوجوان است به طوری که در این بخش ۱۷ نمایش حضور دارند و بخش باران به تازگی به جشنواره اضافه شده است که به مضامین دینی توجه دارد.

شهرام کرمی همچنین با اشاره به یکی از ضعف‌های جشنواره تصریح کرد: یکی از ضعف‌هایی که در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری وجود دارد فعالیت چند منظوره فرهنگسراها است. خوشبختانه با جلسه‌ای که با حضور شهردار تهران داشتیم‌، قرار شد که ظرف یکسال آینده حدود ۱۲ سالن جدید تئاتری به مجموعه شهرداری تهران اضافه شود.

سومین جشنواره تئاتر شهر از از ۱۱ تا ۱۸ مهرماه در ۱۱ مرکز مختلف برگزار می‌شود که از جمله آنها می‌توان به سالن مهر و ماه حوزه هنری و تالار محراب اشاره کرد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches