×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
برپایی جشن‌های «عبودیت» و «گوهر رحمت» در مساجد و مدارس ویژه دختران پایتخت

اقتصادتهران: مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در تشریح برنامه های دهه کرامت از اجرای برنامه های آموزشی فرهنگی در دهه کرامت ویژه دختران پایتخت خبر داد و گفت: این برنامه ها در قالب جشن های عبودیت و گوهر رحمت در مساجد و مدارس منتخب شهر تهران و همچنین نشست های تخصصی، اردوهای تفریحی، زیارتی و … برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نرگس معدنی پور در تشریح برنامه های دهه کرامت اظهار داشت: برنامه های دهه کرامت و روز ملی دختران از جمله برنامه های ملی، مذهبی و مناسبتی است که بیش از۷ سال از اجرای آن می گذرد و مصادف با میلاد حضرت معصومه (س) و میلاد با برکت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اجرا می شود.

وی با اشاره به برگزاری «جشن عبودیت» در دهه کرامت گفت: در این جشن ها ضمن مولودی خوانی، اجرای تواشیح و سخنرانی، از دختران موفق تجلیل به عمل می آید. علاوه بر آن نمایشگاه هایی در ۱۲۳ مسجد شاخص پایتخت با همکاری پایگاه های بسیج محلات و مدیریت محلات برپا می شود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از «طرح گوهر رحمت» به عنوان دیگر برنامه های دهه کرامت نام برد و افزود: برگزاری جشن و نمایشگاه در ۱۲۳ مدرسه شهر تهران ویژه دهه کرامت با محوریت دختران با همکاری مدیریت محله و پایگاه بسیج خواهران محلات برگزار و از دختران حافظ قرآن تجلیل می شود.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته رویکرد آموزشی و کارگاهی ویژه دختران با موضوعات مختلف از جمله کرامت اجتماعی دختران، تکریم در خانواده، عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی ایرانی، آداب و مهارت های زندگی، آشنایی با سیره ائمه اطهار و متون قرآنی و … در دست کار بوده، عنوان کرد: امسال نیز با تاسی از اهداف مورد نظر عناوینی برای هر یک روز های دهه کرامت انتخاب شده است.

معدنی پور با اشاره به اسامی روزهای دهه کرامت گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، ۲۵ مرداد با عنوان دختران، حیات طیبه و الگوی متعالی زن مسلمان، ۲۶ مرداد با عنوان دختران و شکوفایی توانمندی های فردی و اجتماعی، ۲۷ مرداد با عنوان دختران، آداب زندگی اسلامی ایرانی، ۲۸ مرداد با عنوان دختران و تکریم خانواده، ۲۹ مرداد با عنوان دختران، تعلیم و تربیت و دانش پژوهی، ۳۰ مرداد با عنوان دختران، اهل بیت (ع) و معنویت مبتنی بر دین، ۳۱ مرداد با عنوان دختران و عفاف و حجاب، اول شهریور با عنوان دختران، سلامت اجتماعی – روانی و جسمی، ۲شهریور با عنوان دختران، مشارکت و کرامت اجتماعی و ۳ شهریور با عنوان دختران، نشاط و کیفیت زندگی نام گذاری شده اند.

وی ادامه داد: قرار است در هر یک از این روزها به ترتیب برنامه هایی چون مراسم جشن، وبلاگ نویسی، نشست های تخصصی مراسم جشن پروانه ای در دست مادر، دیدار با علما، مراسم شب شعر، راهپیمایی و تجمع، اردوهای آموزشی، تفریحی یا زیارتی، پروژه های کوچک در مدارس و دانشگاه ها و ورزش در بوستان ها اجرا شود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به گروه های هدف برنامه های دهه کرامت گفت: دختران ۹ تا ۱۸ سال شهر تهران و مادران آن ها به همراه دختران ۱۸-۲۸ سال شهر تهران مهم ترین گروه هدف برنامه های ما هستند.

معدنی پور با تاکید بر ضرورت اجرای این برنامه ها تصریح کرد: افزایش و گسترش فشارهای رسانه ای موثر بر گرایش خانواده در خصوص بلوغ دختران ومهارت های پیش از ازدواج، رشد نفوذ صنایع فرهنگی در زمینه ازدواج، لزوم هماهنگی و یکپارچگی در زمینه ترویج فرهنگ ازدواج، ضرورت تدوین برنامه های مدون اجرایی در جهت ترویج فرهنگ ازدواج و آموزش دهی به خانواده جهت گذران سن بلوغ و لزوم توجه به ترویج بحث ازدواج و بلوغ دختران به عنوان یک اولویت ماموریتی در طراحی برنامه های سنواتی شهرداری تهران از مهم ترین ضرورت های اجرای برنامه های دهه کرامت هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches