×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
برون سپاری فعالیت های فرهنگی اولویت دارد

اقتصادتهران: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تعامل این اداره کل با ارگان های دولتی و غیردولتی را امری ضروری برای انجام مطلوب تر امور دانست و از برون سپاری فعالیت های فرهنگی به عنوان اولویت دولت و وزارتخانه ارشاد نام برد.

به گزارش ایرنا، محمد رضا علیزاده شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شهر بابک با اشاره به اینکه اهمیت حوزه فرهنگ برکسی پوشیده نیست، افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری سیاست و اقتصاد ذیل فرهنگ است و این حوزه نگاهی فراگیر دارد.

علیزاده با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرهنگ را به هوا و اکسیژن تشبیه می کنند، بیان داشت: در حوزه فرهنگ و هنر یکی از سیاست هایی ما که داریم بحث تمرکز زدایی است.

علیزاده با اشاره به اینکه تلاش داریم در سال جاری برنامه های ملی را در مرکز استان و برنامه های استانی را به مرکزیت شهرستان ها تهیه کنیم، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای شهربابک سعی می کنیم با کمک مسئولان شهر بابک یک برنامه را با مرکزیت این شهرستان تهیه کنیم و تحقق این امر باعث ایجاد اتفاقات خوب در شهربابک خواهد بود.

وی به بحث برون سپاری فعالیت ها اشاره کرد، گفت: اکنون دولت در تلاش است که کمترین دخالت را در حوزه های مختلف داشته باشد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت بیش از ۷۰ موسسه فرهنگی، مذهبی و قرآنی در شهربابک یاد کرد و افزود: در این راستا دستگاه های دیگر نیز باید فعالیت های فرهنگی شان را به همین موسسات برون سپاری کنند، زیرا موسسات می توانند متخصصانی باشند برای نهادهای مختلف که این خود  کسب و کار، اشتغال و پویایی حوزه فرهنگ را به دنبال دارد که منجر به پویایی جامعه می شود و مردم از فعالیت های فرهنگی، دینی و قرآنی در حوزه های مختلف بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز فرهنگی می تواند سرلوحه کار مریم نبی زاده رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهربابک باشد، افزود: ما نیز باید در دادن مجوزها و ایجاد این مراکز تسهیل گر باشیم و در کنار آن باید نظارت ها را مهم بدانیم.

علیزاده داشتن تعامل، هماهنگی و گفت و گو با حوزه های مختلف را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ایجاد تعامل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با امام جمعه شهرستان، فرماندار و نماینده مجلس و نهادهای عمومی و غیر عمومی مهم است و همچنین نگاه مجموعه شهرداری به فرهنگ نگاهی با اهمیت می باشد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیتی مثل شرکت مس در شهر بابک باید در کنار فرهنگ قرار بگیرد، بیان داشت: دو بخش رویدادها و حمایت از تولیدات فرهنگی، دینی و مذهبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches