×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
برنامه جدید کاهش هزینه درمان سرطان بعد از نوروز اجرا می شود

اقتصادتهران: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه سه هزار میلیارد تومان برای درمان سرطان هزینه می شود. بخشی از این هزینه ها زیادی است. برای کاهش این هزینه ها راهنمای بالینی درمان سرطان بعد از نوروز اجرا می شود و می تواند تا ۳۰ درصد هزینه درمان سرطان را کم کند.

قاسم جان بابایی در گفت و گو با ایرنا افزود: در نظام سلامت باید در منابع و مصارف تجدید نظر کنیم، این یک واقعیت است که از نظر برخی داروها و ملزومات پزشکی بیش از حد نیاز، در کشور مصرف داریم و باید با توجه به متوسط مصرف دنیا، میزان مصرف این اقلام را کم کنیم، مثلا برخی داروهای جدید وجود دارد که پزشکان بدون هیچ گایدلاین و دستورالعملی تجویز می کنند.

وی گفت: قرار است برای ساماندهی و کاهش این نوع تجویزها، گایدلاین و راهنمای بالینی تدوین شود، سال گذشته حدود ۲۰۰ راهنمای بالینی با مشارکت استادان برجسته رشته های تخصصی تدوین شد اما برخی از آنها در حوزه خدمات پرهزینه نبود، الان به دنبال این هستیم که راهنماهای بالینی را برای خدمات پرهزینه تدوین کنیم.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: یکی از راهنماهای بالینی تدوین شده، گایدلاین درمان سرطان است. بر اساس راهنماهای بالینی سرطان هر بیمار مبتلا به سرطان باید یک کدشناسایی داشته باشد و هر پزشکی می خواهد داروی این بیمار را تغییر دهد، باید بر اساس راهنمای بالینی این کار را انجام دهد.

جان بابایی ادامه داد: گایدلاین و راهنمای بالینی درمان سرطان در وزارت بهداشت تدوین شده است و اجرای آن عملی است اما نرم افزار آن باید تهیه شود، چون راهنمای بالینی درمان سرطان باید در نرم افزار خوانده شود. در این نرم افزار پزشک پس از تایید کد بیمار باید دلایل تجویز داروی مورد نظر را وارد کند و اگر بیماری از یک لایه درمانی به لایه گرانتر می رود باید پزشک دلیل آن را در نرم افزار تشریح کند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: این برنامه بعد از نوروز ۹۷ اجرایی می شود و بر اساس آن، مثلا تلاش می شود عقب ماندگی در حوزه درمان رادیوتراپی جبران شود. همین الان حدود ۲۰ مرکز رادیوتراپی در کشور داریم که فضای خالی دارند ولی دستگاه رادیوتراپی ندارند. در تلاشیم دستگاه آنها را وارد کنیم و طی قراردادهایی که بسته می شود طی یک دوره سه تا پنجساله این مراکز به دستگاه رادیوتراپی مجهز می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches