×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
برقراری رابطه با آلمان به عنوان رابط اتحادیه اروپا حائز اهمیت است

اقتصادتهران: نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه آلمان به عنوان کشوری که مواضع متعادلی در اتحادیه اروپا دارد گفت: ما به این کشور به عنوان رابط اتحادیه اروپا نگاه می کنیم و برقراری ارتباط با آن برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ابوالفتح ابرهیمی روز سه شنبه در همایش دیدار فعالان اقتصادی ایالت نیدرزاکسن آلمان با فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی افزود: همکاری با ایالت نیدرزاکسن نیز به عنوان رابط اتحادیه اروپا با شرق اروپا برای ما حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه ما به رابطه با آلمان به رابطه با کل اتحادیه اروپا فکر می کنیم، گفت: بسیاری از ایرانیان در آلمان سرمایه گذاری کرده و امیدواریم پس از این سفر شاهد سرمایه گذاری مشترک فعالان اقتصادی ایالت نیدرزاکسن در آذربایجان شرقی باشیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز خاطرنشان کرد: قوانین و روابط سیاسی این استان چنان حکم می کند که روابط ما با ایالت نیدرزاکسن به راحتی برقرار شود و اتاق بازرگانی تبریز به عنوان اولین اتاق بازرگانی ایران این روابط را ادامه خواهد داد.

ابراهیمی به هیات اقتصادی ایالت نیدرزاکسن به علت انتخاب درست تبریز برای برقراری ارتباط مشترک سرمایه گذاری، اطمینان خاطر داد.

وی با بیان اینکه تبریز با هانوفر وجوه مشترکی از جمله وجود اولین دانشگاه‌های آلمان و ایران در این دو شهر دارد یادآوری کرد: تبریز اولین شهر فرهنگی ایران بوده و مقام های سیاسی و اقتصادی آلمان، این شهر را برای دیدارهای سیاسی و اقتصادی انتخاب کرده اند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز انتخاب این شهر برای این منظور را در سایه سابقه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی آن و استان آذربایجان شرقی دانست و اظهار کرد: صنایع قدرتمند و قدیمی که همواره با آلمان مرتبط بوده در این استان فعالیت می کنند.

ابراهیمی، با اشاره به اینکه مرکز داد و ستد تجار فرش آذربایجان شرقی، آلمان بوده ادامه داد: دوره های طولانی مدت و میان مدت بسیاری از دانشجویان ما در آلمان سپری شده است.

وی خاطرنشان کرد: سابقه اقتصادی صنعتگران آلمانی با صنعتگران ایرانی بیش از ۴ دهه ادامه داشته است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: در دوران تحریم های اقتصادی کشور با وجود تحمل بسیاری از مرارت ها، ویژگی های خاصی را بدست آوردیم و با اتکا به متخصصان خود وارد کارهای پیچیده صنعتی و علمی شدیم.

ابراهیمی، افزود: طراحی ها و فعالیت های علمی ما در حدی است که توان صادرات خدمات فنی و حرفه ای را به خارج داریم.

به گزارش ایرنا، وی یادآوری کرد: در دوران تحریم نه تنها از توان تجار، تولید کنندگان و صنعتگران ما کاسته نشده بلکه در مرحله صادر کننده به سایر کشورها قرار گرفتیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز اظهار امیداواری کرد: هیات اقتصادی ایالت نیدرزاکسن در بازدید از واحدهای صنعتی استان، توان و پیشرفت های صنعتگران ایرانی را مشاهده کنند.

ابراهیمی، با اشاره به وجود دانشگاه تبریز و سهند و بیش از ۱۰ دانشگاه مهم در این استان خواستار برقراری روابط علمی تنگاتنگ بین دانشگاه های آذربایجان شرقی با دانشگاه های آلمان شد.

 ** توسعه تجارت و سرمایه گذاری خارجی جزو استراتژی توسعه آذربایجان شرقی است

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی آذربایجان شرقی گفت: موضوع تجارت و سرمایه گذاری خارجی جزو استراتژی های توسعه استان بوده و مدیران در این زمینه وجه مشترک دارند.

رضا حسینی، افزود: بزرگترین ویژگی استان قرار گرفتن بخش خصوصی و بخش دولتی در کنار هم است.

وی، وجود ۵۲ شهرک صنعتی، ۴ منطقه ویژه اقتصادی و یک منطقه آزاد تجاری را از قابلیت های استان اعلام و اظهار کرد: آماده ایم مدیریت یکی از مناطق ویژه اقتصادی را به سرمایه گذاران خارجی بسپاریم.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: معافیت های منطقه آزاد استان به ۲۵ سال ارتقا یافته و معافیت های بقیه شهرک های صنعتی متناسب با سطح توسعه یافتگی دارای معافیت های ۷ تا ۱۳ سال است.

حسینی، وجود منابع انسانی و انرژی های ارزان قیمت را از ویژگی های آذربایجان شرقی اعلام کرد و ادامه داد: مدیران سیاسی، اقتصادی و بخش خصوصی استان آماده همکاری و مشارکت همه جانبه در امور سرمایه گذاری هیات اقتصادی نیدرزاکسن هستند.

به گزارش ایرنا، وی گفت: آذربایجان شرقی با ایالت نیدرزاکسن و آلمان وجوه مشترکی دارد که مهمترین آن جدیت و مصمم بودن در انجام کار است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارائی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان و تبریز در حوزه مشارکت اقتصادی از فعال ترین مردم ایران است، یادآوری کرد: ما همکاری خوبی در سده اخیر با آلمان داشته، تکنولوژی آن را می پذیریم و به گسترش روابط اقتصادی و مشارکت در حوزه های سرمایه گذاری علاقه مندیم.

حسینی، ادامه داد: کارهای مشترک را با هماهنگی وزیر ایالت نیدرزاکسن ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تبریز به عنوان مرکز صنعت و تجارت شمالغرب ایران محسوب می شود، گفت: این شهر برای کشورهای همسایه یک شهر شناخته شده در حوزه صنعت و تجارت بوده و به خاطر موقعیت جغرافیایی آن هم به کشورهای آسیایی و cis وصل است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی اضافه کرد: فعالان اقتصادی آلمانی می توانند با شرکای ایرانی کارهای مشترکی انجام داده و به راحتی به بازارهای اطراف دسترسی پیدا کنند.

حسینی، با بیان اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ منابع انسانی و آموزش در حوزه های صنعت، تجارت و علوم مختلف از استان های پیشرو در ایران است، افزود: این استان دارای حدود ۲۲۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف، رتبه اول کشوری از نظر وجود معادن، رتبه های دوم و سوم در حوزه تولید برخی تولیدات کشاورزی و باغی، دومین تولید کننده دارو و از استان های اول در حوزه جذب سرمایه گذاری است.

در این آئین نشان برتر اتاق بازرگانی تبریز به وزیر اقتصادی ایالت نیدرزاکسن آلمان اهدا شد.

هیات اقتصادی ایالت نیدرزاکسن آلمان به سرپرستی وزیر اقتصاد این ایالت در سفر به آذربایجان شرقی علاوه بر دیدار با هیات رئیسه، هیات نمایندگان، صنعتگران، تجار و فعالان بخش اقتصادی استان از تعدادی واحد صنعتی و تولیدی استان بازدید می کنند.

کشورهای cis یا کشورهای مستقل همسود امروزی شامل ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches