×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - 15 آذر - 1403  
true
true
بررسی چالش‌ها و فرصت‌های هوش مصنوعی

در پنل تخصصی نقش هوش مصنوعی در ارائه خدمات جدید در صنعت ICT، چالش‌ها و فرصت‌های ناشی از هوشمندسازی فرآیندها و نیاز به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، یازدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی مخابرات با شعار «ارتباطات در عصر هوش مصنوعی» روز چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳، به میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز به کار کرد. این سمپوزیوم با هدف ایجاد بستری برای تبادل دانش و تجربیات میان پژوهشگران، نخبگان، صنعتگران و مدیران دولتی و خصوصی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

در این سمپوزیوم علاوه بر ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی از طریق سخنرانی های کلیدی، نشست‌های تخصصی، مقالات و کارگاه های آموزشی، پنلی با موضوع «نقش هوش مصنوعی در ارائه خدمات جدید در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات» برگزار شد. در این پنل، حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل همراه اول، علی اصغر انصاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، حسین ریاضی رییس سندیکای صنعت مخابرات ایران و حسن بلوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل به عنوان نقش آفرینان اصلی این صنعت حضور داشتند.

محور اصلی این پنل که با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار شد، نقش فزاینده هوش مصنوعی در ارتباطات سیار و توانایی این فناوری در خودکارسازی وظایف و توسعه شبکه‌های نسل آینده بود.

بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول در این پنل به بنچمارک‌های انجام شده در این اپراتور اشاره کرد و توضیح داد: بر این اساس، کاربردهای هوش مصنوعی در سه حوزه «داخل اپراتور» با هدف بهینه سازی فرآیندها، «سرویس‌های جدید» که به مشترکان ارائه می شود و «هوشمندسازی» صنایع تعریف و پیاده سازی شده است.

وی با ارائه مثالی به چالش‌های موجود در مسیر هوشمندسازی و ارتقای کارایی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با همکاری متخصصان این حوزه، بتوانیم این چالش‌ها را پشت سر بگذاریم.

در این پنل همچنین به موضوعاتی از جمله رقابت بانک‌ها با اپراتورها در زمینه هوش مصنوعی پرداخته و اشاره شد که ۸۰ درصد بانک‌ها استراتژی های هوش مصنوعی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. امروزه چت بات‌ها به عنوان یکی از ابزارهای رایج در شبکه بانکی جهان برای ارائه خدمات به مشتریان مورد استفاده قرار می گیرند.

از دیگر نکات کلیدی مطرح شده در این پنل می توان به ضرورت توسعه زیرساخت های مبتنی بر نسل‌های نوین ارتباطی برای ارائه خدماتی نظیر ۵G عمومی و خصوصی، آغاز انقلاب صنعتی پنجم با ظهور هوش مصنوعی و دستیابی بازار این فناوری به ارزش ۳.۱ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۲ اشاره کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches