×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بررسی عملکرد ١٠ سال گذشته کشور

اقتصادتهران: جلسه بررسی عملکرد ١٠ سال گذشته کشور برای تدوین راهبرد انرژی در برنامه ششم توسعه با حضور وزیر نفت و رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

دومین جلسه شورای برنامه ریزی انرژی برنامه ششم توسعه عصر روز شنبه، ٢٨ شهریورماه به ریاست بیژن زنگنه، وزیر نفت و با حضور دکتر علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

در این جلسه عملکرد کارگروه‌های تولید، بهینه سازی و مصرف، تقویت بخش خصوصی و کارگروه تلفیق تشریح شد و عملکرد گذشته و تدوین وضع موجود هر یک از وزارتخانه ها در برنامه های چهارم و پنجم توسعه و میزان تحقق اهداف سند چشم انداز بررسی شد.

همچنین در این جلسه علاوه بر بررسی سند راهبردی توسعه بخش ها بر اساس سند ملی راهبرد انرژی کشور، درباره چالش ها، فرصت‌ها و تهدیدات موجود در حوزه انرژی در طول برنامه ششم نیز گفتگو شد.

در دومین جلسه شورای برنامه ریزی انرژی همچنین عملکرد یک دهه اخیر وزارتخانه های نفت، نیرو و سازمان انرژی اتمی تشریح و چالشهای موجود در طول یک دهه اخیر با نگاهی به آینده بررسی شد.

به گزارش شانا، دومین جلسه شورای برنامه ریزی انرژی برنامه ششم توسعه با حضور نمایندگان وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی ایران و تهران، سازمان محیط زیست و همچنین رئیس امور انرژی سازمان برنامه و بودجه و روسای سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان و بوشهر در ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد.

سومین جلسه شورای برنامه ریزی انرژی کشور درباره پیش بینی آینده و ظرفیتهای موجود در بخش انرژی کشورماه آینده برگزار می شود.

این در حالی است که یک مقام مسئول در شرکت نفت جزئیات برنامه افزایش ۴۵ روزه تولید نفت ایران در خلیج فارس در دوران پساتحریم را تشریح کرد و گفت: حتی با سقوط قیمت نفت، تولید در میادین دریایی ایران دارای توجیه اقتصادی است.

به گزارش مهر، محمدباقر سلیمانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر درباره جزئیات افزایش تولید نفت ایران در خلیج فارس در دوران پساتحریم، گفت: در شرایط فعلی حدود نوع نفت خام در میادین خلیج فارس تولید و عرضه می شود و ایران یکی از متنوع ترین سبدهای تولید نفت در خلیج فارس را در اختیار دارد.

مدیر عملیات تولید شرکت نفت فلات قاره ایران با اعلام اینکه میزان کاهش تکلیفی تولید نفت خام در منطقه خلیج فارس در دوران تحریم قابل توجه نبوده است، تصریح کرد: بر این اساس در صورت لغو تحریم‌ها و ابلاغ برنامه افزایش تولید شرکت ملی نفت در مدت چند هفته تولید نفت ایران در خلیج فارس به دوران پیش از اعمال تحریم‌ها باز می گردد.

این مقام مسئول با اشاره به محدودیت‌های تامین دکل دریایی و منابع مالی و اعتباری، اظهار داشت: هم اکنون برنامه ضربتی ۴۵ روزه ای به منظور افزایش ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه ای افزایش تولید نفت خام ایران در خلیج فارس تدوین و اجرایی خواهد شد.

وی همچنین از تعریف یک برنامه توسعه ای سه ساله به منظور توسعه کامل میادین نفت و گاز ایران در خلیج فارس در دوران پساتحریم خبر داد و افزود: این برنامه با افزایش مشارکت شرکت‌های خارجی قابلیت اجرایی را دارد.

سلیمانی در پاسخ به پرسش دیگر مهر مبنی بر کاهش توجیه اقتصادی تولید نفت ایران در خلیج فارس همزمان با سقوط آزاد قیمت جهانی طلای سیاه، توضیح داد: اکثر میادین نفتی ایران در خلیج فارس با کشورهای عربی مشترک است.

مدیر عملیات تولید شرکت نفت فلات قاره با تاکید بر اینکه چنانکه اگر قیمت نفت پایین تر بیاید هم به هر صورت دست کشورهای دیگر در این میادین است، اظهارداشت: اگر ایران برداشت نکند، میدان خالی خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص آخرین وضعیت طرح توسعه میدان مشترک نفتی اسفندیار، گفت: میدان فروزان و ناحیه نفتی آن خصوصیات خاصی نسبت به دیگر میادین مشترک ما دارد، یعنی مخازن آن به صورت جزیره‌ای قرار گرفته‌اند و همه بخش‌های آن مشترک نیست.

وی ادامه داد: درباره میدان اسفندیار که در این منطقه قرار دارد هم مباحثی مطرح شده بود که فعلاً باقی مانده است اما من تصور می‌کنم اگر بخواهیم کار را با منابع مالی کافی دوباره شروع کنیم باید به سراغ میادین مشترک مهم‌تر نفتی و گازی برویم.

سلیمانی با یادآوری اینکه اگر یک مخزن بزرگ نباشد و برداشت هم از آن انجام شود ممکن است سرمایه‌گذاری در آن به صرفه نباشد، خاطرنشان کرد: ممکن است اولویت‌های مهم‌تری برای سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد و فعلا اولویت توسعه فلات قاره میادین دیگری غیر از اسفندیار است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches