×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: مدیرکل استاندارد استان تهران از طرح معاینه فنی موتورخانه‌های دستگاه‌های کشوری و دولتی و نیز بررسی اثرات مایع افزودنی “بوست” به سوخت مورد استفاده در وسائل نقلیه متحرک و نیز سیستم‌های ساکن به عنوان دو پروژه این سازمان در راستای کاهش آلودگی هوای تهران خبر داد.

 مسلم بیات در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته به منظور مقابله با کاهش آلودگی هوای تهران، اظهار کرد: مقوله آلودگی هوا بیش از هر سازمان دیگری مربوط به سازمان حفاظت از محیط زیست است، اما اداره کل استاندارد استان تهران در سال جاری دو پروژه را مدنظر قرار داد تا بتواند در راستای کاهش آلودگی هوا گام بردارد.

 وی ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها مربوط به معاینه‌ فنی موتورخانه‌های دستگاه‌های دولتی در تهران است که مربوط به چیدمان، نحوه احتراق، مشعل و دیگ است که متناسب با ظرفیت حرارتی مورد بازرسی و کنترل قرار می‌گیرند. باید بدانیم که اگر موتورخانه‌ای که دو مشعل داشته باشد حدود پنج تا هفت خودرو می‌تواند آلایندگی ایجاد کند که این مساله موجب افزایش میزان آلودگی هوا در سطح شهر خواهد شد.

 مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره به این که اعتبار طرح مذکور توسط اداره کل استاندارد استان تهران از طریق استانداری تهران تامین شده است، گفت: قرار بر این است که معاینه فنی ۵۰۰ موتورخانه مدنظر قرار گیرد و اگر این اعتبار افزایش یابد می‌توانیم میزان معاینه فنی‌ها را به ۲۰۰۰ دستگاه افزایش دهیم.

بیات افزود: دراین طرح بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و اماکن دولتی مورد بازرسی قرار می‌گیرند و میزان آلایندگی آنها محاسبه می‌شود. سعی براین است میزان آلایندگی موتورخانه‌ها به حد استاندارد نزدیک شود و اگر اقدامات آنها کافی نباشد ضمن ارائه‌ی اخطار مکلف خواهند بود ظرف مدت زمانی دو تا سه ماه نسبت به اصلاحات لازم اقدام کنند.

وی در مورد معاینه فنی موتورخانه شرکت‌های خصوصی نیز اظهار کرد: آنچه که در قانون تصریح شده شرکت‌های خصوصی مکلف هستند که این اقدام را انجام دهند و وظیفه ما این است که شرکت بازرسی را بدین منظور تعیین کنیم که در این رابطه پنج شرکت بازرسی توسط سازمان استاندارد مشخص شده تا اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرکل استاندارد استان تهران موضوع معاینه فنی موتورخانه‌ها، چه در دستگاه‌های دولتی چه شرکت‌های خصوصی و چه اماکن مسکونی را موضوعی دانست که در صورت تشخیص احتراق ناقص و فرآیند عیب‌یابی و اصلاح آن می‌تواند موجب کاهش هزینه خانوارها خواهد شد و ۲۰ تا ۳۰ درصد مصارف مالی را کاهش می‌دهد.

بیات در مورد طرح دیگر اداره کل استاندارد استان تهران در ارتباط با کاهش آلایندگی هوا، بیان کرد: بررسی طرح افزودنی “بوست” به عنوان مایع‌ خوراکی به عنوان ارتقاء دهنده در دستور کار قرار گرفته است. یک شرکت سوئدی که مدعی طرح مذکور بوده معتقد است که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد میزان آلایندگی هوا توسط این افزودنی در سوخت‌ها کاهش یافته و قدرت موتور ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و از سوی دیگر مصرف سوخت با کاهش ۲۰ درصدی مواجه می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches