×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بررسی زیان ناشی از وقوع توفان در شهرستان ابرکوه

اقتصادتهران: فرماندار ابرکوه گفت: توفان همراه با گرد و خاک روز چهارشنبه خسارت هایی به بخش های کشاورزی، دامداری ها، تاسیسات برقرسانی و مخابرات شهرستان وارد کرد که کارشناسان در حال بررسی زیان وارده هستند.

محمد کاظمی نسب گفت: سرعت توفان ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت در این شهرستان ثبت شد که زیان ناشی از وقوع توفان از سوی ستاد بحران در دست بررسی است.

وی با اعلام آمادگی ستاد بحران شهرستان، اظهار کرد: وزش توفان همراه با گرد و خاک که از سه شنبه شب در ابرکوه آغاز شد، تا روز گذشته ادامه داشت.

همچنین مسئول تولید گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه با بیان اینکه بادهای موسمی خسارت هایی به بخش کشاورزی شهرستان وارد کرد، گفت: عمده خسارت مربوط به بخش های زراعی، باغی، گلخانه ای، دامداری ها و قنات است.

حسن زارع به ایرنا گفت: میزان خسارت ناشی از وزش توفان توسط کارشناسان بخش کشاورزی با همکاری کشاورزان و دامداران منطقه در دست بررسی است.

همچنین رئیس اداره هواشناسی ابرکوه گفت: سامانه گرد و خاک که از شامگاه سه شنبه از سمت جنوب غرب وارد فضای این شهرستان شده بود تا روز چهارشنبه ادامه داشت.

مجید زارع یادآور شد: بیشترین سرعت وزش باد ۱۰۴کیلومتر بر ساعت و بیشترین دمای هوای ابرکوه در ۲۴ساعت گذشته ۲۵ درجه سانتیگراد و حداقل دمای هوا ۹ درجه سانتیگراد ثبت شد.

وی از افزایش هشت درجه دمای هوا نسبت به روز گذشته در ابرکوه خبر داد و بیان کرد: بارش باران از روز پنجشنبه به صورت پراکنده در مناطق کوهستانی شروع می شود.

زارع میانگین بارندگی سال های گذشته در ابرکوه را ۶۶٫۸میلی متر ذکر کرد و ادامه داد: این عدد از ابتدای سال زارعی جاری تاکنون تنها به ۷٫۲ میلمتر رسید.

مرکز شهرستان ۵۳ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

در اثر وقوع توفان روز چهارشنبه در برخی مناطق استان خسارت هایی به بخش های مختلف وارد شد، تعدادی از جاده های استان بسته شد و چندین فقره تصادف نیز رخ داد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches