×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
بررسی روند سرمایه گذاری و تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه خوراک دام

اقتصادتهران: نهاده‌های دامی و تکمیل زنجیره غذایی دام طیور و آبزیان در سال‌های اخیر به چالش مهمی در کشور تبدیل شده است به نحوی که طبق آمارها بخش عمده ای از نهاده‌های دامی و علوفه مصرفی کشور و اردانی بوده و طی سال‌های گذشته بخش مهمی از واردات کالاهای اساسی به نهادههای دامی اختصاص یافته است از سوی دیگر تحریم ها نیز بر معضل تأمین و تولید نهاده‌های دامی و علومه افزوده و ادامه روند فعلی با تکیه بر واردات می‌تواند زنجیره امنیت غذایی کشور را با تهدید مواجه کند.

به گزارش اقتصادتهران، به همین منظور طبق تعیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان تولید دانش بنیان اشتغال آفرین بر اهمیت بهره برداری از فناوری در صنایع مختلف افزوده و استفاده از دستاوردهای دانشی را برای حل مسائل و مشکلات صنایع واجب و ضروری ساخته است لذا برگزاری نخستین دوره رویداد پل سرمایه گذاری به موضوع و حوزه خوراک دام اختصاص یافته است.

در همین راستا، شرکت توسعه دانش بنیان سینا به عنوان بازوی سرمایه گذاری خطر پذیر بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در قالب هلدینگ تحقیق و توسعه دانشمند به ارائه خدمات در حوزه رفع نیازها و چالش‌های فناورانه شرکت‌های تابعه بنیاد مستضعفان رفع مسائل حوزه محرومیت زدایی به روش مبتکرانه و همچنین حل نیازهای راهبردی ملی می پردازد. به همین منظور و با توجه به اهمیت حوزه تامین نهاده های دامی در راهبرد کلان ملی و همچنین نقش آفرینی این بنیاد در این صنعت و همچنین با توجه به مسائل عدیده تامین خوراک دام در کشور اقدام به انتخاب این موضوع برای اولین دوره رویداد پل سرمایه گذاری نموده است.

این در حالی است که تأمین نهادههای دامی و تکمیل زنجیره غذایی دام طیور و آبزیان در سالهای اخیر به موضوع مهمی در کشور تبدیل شده و طبق آمارها بخش عمده ای از نهاده‌های دامی و علوفه مورد نیاز کشور وارداتی است. طی سال‌های گذشته بخش مهمی از واردات ایران به نهادههای دامی اختصاص یافته است و از آنجایی که ذرت، جو کنجاله و بعضی از دانه های روغنی مثل سویا نیاز به آب فراوانی دارند کاشت آنها در کشور به صرفه نیست اما در عین حال محصولاتی بر اهمیت هستند که جهت افزایش شیردهی پروار کردن و تولید مثل دام طیور و آبزیان استفاده می‌شوند.

از سوی دیگر تحریم‌ها نیز بر معضل تأمین و تولید نهاده‌های دامی و علوفه افزوده است و ادامه روند فعلی با تکیه بر واردات می‌تواند تخبره امنیت غذایی ما را با تهدید مواجه کند این در حالی است که پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری ثابت کرده است که می‌توان با تکیه بر آن صنایع مختلفی را از بحران نجات داد لذا صنعت دام و طیور نیز نمی‌تواند از این قاعده مستثنی باشد. به همین منظور تعیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان تولید دانش بنیان اشتغال آفرین بر اهمیت بهره برداری از فناوری در صنایع مختلف افزوده و استفاده از دستاوردهای دانشی را برای حل مسائل و مشکلات صنایع واجب و ضروری کرده است.

لذا برگزاری رویدادهای سرمایه گذاری و نمایشگاه معرفی دستاوردهای دانش پایه این حوزه به نقش آفرینان این صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است.

در پنلی که به همین منظور امروز یکشنبه در سالن ۳۷ نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، مهندس یاسر خانی، مدیرعامل سینا وی سی، دکتر زاهدی، مدیرعامل موسسه دانشمند، دکتر عسگری، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، دکتر مهاجر، رییس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور و بسیاری دیگر از کارشناسان و خبرگان این حوزه حضور و ضمن شرکت در پنل چالش‌های سرمایه گذاری در زنجیره ارزش نهاده‌های دامی و پنل چالش‌های زنجیره ارزش تامین و تولید نهاده‌های دامی، به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches