true
اقتصادتهران: سرپرست سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از انجام پژوهشی برای بررسی حجم کتب درسی خبر داد و گفت: مولفههای مختلفی در بررسی حجم کتب درسی موثرند.
حیدر تورانی در گفتوگو با ایسنا، درباره محتوای سنگین و حجم بالای کتب درسی اظهار کرد: برای بررسی حجم کتب درسی نیازمند بررسی چند مولفه هستیم و نمیتوان تک بعدی در این باره قضاوت کرد. برای این منظور باید مواردی از جمله نحوه تدریس، سختی و آسانی محتوای ارائه شده، تعداد دانش آموزان در یک کلاس درس، میزان تعطیلیها و ساعات در نظر گرفته شده برای هر درس را مدنظر قرار داد.
وی افزود: پژوهشی برای بررسی دقیق این موضوع در دستور کار قرار دارد. ما راهبردهایی شش گانهای را همسو با سند تحول برای مدیریت و رهبری اثربخش برنامه درسی ملی تدوین کردهایم و در مسیر تحقق آن حرکت میکنیم.
سرپرست سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اشاره به اینکه هنوز آنچنان که باید و شاید بر سند تحول بنیادین مسلط نشدهایم و این خطری است که احساس میکنیم، گفت: باید تولیداتمان در راستای سندتحول بنیادین کیفیتر شده و ارتقا یابد.
تورانی درباره سرانجام هوشمندسازی مدارس نیز اظهار کرد: هوشمندسازی، ماموریت ما نیست؛ هرچند تاکیدات و نکاتی پیرامون آن وجود دارد. هوشمندسازی دارای سه بخش است؛ نخست اصلاح فرایندها، دوم منابع انسانی و سوم ابزارها که باید دست به دست هم دهند تا مدرسه به یک مدرسه یادگیرنده تبدیل شود. در واقع ابتدا باید یادگیری سازمانی در مدرسه رخ دهد و زمینه ایجاد مدرسه یادگیرنده فراهم شود.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=137736
false
true