×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
برداشت انار از ۱۷۴۷ هکتار باغ های طارم آغاز شد

اقتصادتهران: مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت: برداشت انار از سطح ۱۷۴۷ هکتار از باغ های این شهرستان آغازشده است و پیش بینی می شود از این سطح ۱۵ هزار و ۲۴۰ تن محصول برداشت و روانه بازار شود.

مجتبی اسکندری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه انار از لحاظ سطح زیر کشت و اهمیت اقتصادی رتبه دوم را در بین محصولات باغی شهرستان طارم دارا است، افزود: از این میزان سطح زیر کشت، ۱۵۲۴ هکتار بارور و ۲۲۳ هکتار غیربارور است.

اسکندری تعداد بهره بردارانی که مشغول کشت و کار محصول انار در شهرستان طارم هستند را ۳۰۰۰ بهره بردار با ۲۱هزار نفر روز در کار برداشت انار برشمرد و افزود: در سال زراعی جاری براساس پیش بینی ها ۴۵۷ میلیارد ریال از راه برداشت انار، نصیب بهره برداران این محصول خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه، انار شهرستان طارم از مرغوبترین انارهای کشور است، تشریح کرد: محصول انار تولیدی طارم از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و امسال نیز همچون سال‌های گذشته علاوه بر مصرف در استان زنجان به سایر استان‌های کشور نیز صادر می‌شود.

وی ادامه داد: بیشتر انار تولیدی شهرستان به مصرف تازه خوری رسیده و مقدار ی از آن نیز جهت تهیه رب انار مورد مصرف قرار می گیرد و با توجه به نبودن صنایع فراوری مناسب در شهرستان، سرمایه گذاری در این حوزه با توجه به کیفیت و کمیت محصول تولیدی می تواند بسیار سودآور برای سرمایه گذاران باشد.

به گزارش ایرنا، برداشت انار در شهرستان طارم با توجه به زمان رسیدن ارقام مختلف از اوایل مهرماه آغاز و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

ارقام انار مورد کشت در این شهرستان شامل; ملس شیرین، ملس ترش، پوست سیاه، شاه بار، میخوش، دوستی، زاغ، پوست کدویی، ترش جنگلی و ترش محلی است.

رب انار شهرستان طارم که به روش کاملاً سنتی تهیه می شود طرفداران زیادی دارد و همه ساله برای خرید محصول تولید شده از تمام نقاط کشور در شهرستان طارم حضور پیدا می کنند.

درخت انار در بیشتر مناطق کشور ایران پرورش داده می شود و شهرستان‌ های ساوه، نی‌ ریز و فردوس در ایران به‌ ترتیب بزرگ‌ ترین تولید کنندگان انار در ایران بوده و به طوری که ایران با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن انار، بزرگ‌ ترین تولید کننده انار در دنیا و هندوستان دومین کشور تولید کننده‌است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches