×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
برخورداری بیش از یک میلیون خانوار ایرانی از نعمت گاز

اقتصادتهران: مشاور وزیر و نماینده وزارت نفت در طرح های گازرسانی کشور گفت که بیش از یک میلیون خانوار ایرانی در یکسال گذشته از نعمت گاز برخوردار شدند.

محمود آستانه روز یکشنبه در نشست بررسی آخرین وضع گازرسانی به روستاهای شهرستان مهاباد، اظهار کرد: روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور تا ۲ سال آینده گازرسانی می شود.

وی افزود: بر این اساس شرکت گاز برنامه ای را باید برای شناسایی روستاهای بدون گاز کشور و گازرسانی به آنها تدوین کند.

آستانه درخصوص گازرسانی به صنایع نیز گفت: وزارت نفت درصدد است به جای سوخت مایع به تمام واحدهای صنعتی و تولیدی کشور گازرسانی کند که هم مقرون به صرفه تر است و آلودگی زیست محیطی ندارد.

جلال محمود زاده نماینده مردم شهرستان مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به پائین بودن سطح برخورداری روستاهای مهاباد از گاز طبیعی، تسریع در گازرسانی به روستاهای این شهرستان را خواستار شد.

منصور صادقیان مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: امسال تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف ایجاد یکهزار کیلومتر خط لوله گاز شده و ۵۲ هزار خانوار روستایی استان هم در آستانه بهره مندی از نعمت گاز طبیعی هستند.

معاون استاندار آذربابجان غربی و فرماندار شهرستان ویژه مهاباد گفت: ۳۸ درصد جمعیت روستایی این شهرستان از نعمت گاز برخوردارند.

جعفر کتانی اظهار کرد: ۹ روستای محور جاده میاندوآب و ارومیه شامل، گوگ تپه، اگریقاش، خانقاه، لج، دارلک، قم قلعه، قره خان، دریاس و یوسفکند دارای نعمت گاز هستند.

وی افزود: عملیات گاز رسانی به هفت روستای محور کوسه کهریز شامل کوسه کهریز، قره قشلاق، خورخوره، گرده یعقوب، کهنه ده، داشخانه و قزل قوپی نیز در حال اجرا می باشد.

کتانی با اشاره به گازدار شدن روستای قزل قوپی در هفته دولت و اجرای کنونی عملیات نصب علمک های آن و عملیات اجرایی ۶ روستای دیگر، بیان کرد: تا پایان سال ۹۵ این روستاها نیز به شبکه گازرسانی وصل خواهند شد.

فرماندار شهرستان مهاباد گفت: با گاز دار کردن این هفت روستا ۵۲ درصد جمعیت روستایی شهرستان مهاباد از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

کتانی آخرین وضع گازرسانی به روستاها، صنایع بزرگ، شهرک صنعتی، مناطق شهری باقیمانده، گازدار کردن شهر خلیفان، بررسی هزینه تمام شده گازرسانی و علمک گذاری، تأکید بر سرد بودن منطقه از نظر آب و هوایی و اتخاذ تدابیر لازم در این خصوص از مهمترین موضوع هایی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

شهرستان مهاباد با بیش از ۲۱۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و خلیفان است و در جنوب آذربایجان غربی واقع است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches