true
عضو کمیته خودرو اتاق بازرگانی ایران آزاد سازی قیمت خودروهای داخلی را تنها راه درمان صنعت خودروسازی کشور برشمرد.
یونس اکبرپور پایدار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادتهران ضمن بیان این مطلب، گفت: اصولا قیمت گذاری دستوری نه به نفع تولید کننده و نه به سود مشتری است و هرچه سریعتر باید شرایط برای حذف قیمت گذاری دستوری فراهم گردد.
وی افزود: تداوم روند قیمت گذاری دستوری برای خودروسازان موجب افزایش زیان انباشته آنان خواهد شد و همین روند آینده صنعت خودروسازی کشور را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.
عضو کمیته خودرو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به آن که از حدود ۷-۸ سال پیش که قیمت گذاری دستوری در دستور کار قرار گرفته تا به امروز، بر زیان خودروسازان افزوده شده است.
وی در پاسخ به این که با حذف قیمت گذاری دستوری آیا قیمت خودرو افزایش پیدا میکند یا خیر یادآور شد: همین الان نیز خودروسازان با زیان خودرو را روانه بازار میکنند و تنها دلالان و سودجویان، ذینفعان اصلی آن هستند.
اکبرپور، اظهارداشت: تداوم قیمت گذاری دستوری، علاوه بر افزایش زیان انباشته خودروسازان، آنان را در پرداخت بدهی خود به قطعه سازان نیز با چالش مواجه خواهد کرد و هرچه سریع تر باید از بین برود.
این کارشناس خودرو در پاسخ به این که حذف قیمت گذاری دستوری موجب رونق فعالیت خودروسازان خواهد شد، تصریح کرد: اگر با حذف دستوری قیمت گذاری، قیمت خودروها افزایش نیز پیدا کند به هر حال بسیار مطلوب تر از روند کنونی است چرا که در نهایت خودروسازان راهی برای کاهش هزینههای سربار خود پیدا خواهند کرد.
به گفته اکبرپور، حذف دستوری قیمت، صنعت قطعه سازی کشور را نیز با رونق مواجه خواهد کرد زیرا با تداوم روند کنونی، قطع سازان نخواهند توانست ماشین آلات خود را به دلیل بدهی خودروسازان به آنان به روز کنند.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=292585
false
true